Сцепление в снега без 4х4

Новият SUV се представя солидно, макар че не разполага с двойно предаване

Opel Grandland X with IntelliGrip

Тази зима беше сравнително лека и си отива, но в малкото снежни дни по пътищата голяма част от шофьорите се видяха в приключение. В такива трудни условия личи колко е важна техниката, с която човекът тръгва да преодолее природата. Върху замръзналите побелели шосета масовите автомобили с две задвижващи колела (не всички обаче) са много по-нестабилни от тези със системи 4х4. Двойното предаване носи предимства, но си има и недостатъци – прави колите по-тежки, по-сложни и скъпи за покупка и поддръжка, по-лакоми за гориво. Всеки потребител може сам да прецени колко често има нужда от 4х4 и дали му излиза рентабилно.

Opel Grandland X with IntelliGrip

Новият SUV модел Opel Grandland X предлага различен начин за подобряване на стабилността на хлъзгави настилки от традиционните системи за двойно предаване. Това е технологията IntelliGrip за електронен контрол на сцеплението на предните задвижващи колела, която осигурява надежден контакт между гумите и пътя. Системата се управлява много лесно от водача с кръгъл превключвател зад скоростния лост. Чрез него се задава един от пет режима за движение.

Opel Grandland X with IntelliGrip

Нормалният режим е стандартен и се активира при стартиране на двигателя, а настройките са за нормални условия при всекидневно каране – в града или на магистралата. Режимът за сняг е предназначен за движение със скорост до 50 км/ч по заледени и заснежени настилки, като регулира евентуално приплъзване на задвижващите колела, забавя пробоксуващото и насочва повече въртящ момент към другото колело. В реална обстановка Opel Grandland X се представя убедително и катери без проблем покрити със сняг улици.

Opel Grandland X with IntelliGrip

Режимът за кал работи до скорост 80 км/ч и позволява повече пробоксуване. Преднамереното превъртане на колелото с по-малко сцепление при потегляне има за цел премахване на калта и дава възможност на гумите да възстановят сцеплението. Към колелото с по-добро сцепление се изпраща по-голяма тяга, за да се използва по-добрият му контакт с настилката. Режимът за пясък дава възможност за леко, но постоянно пробуксуване на двете колела, за да може автомобилът да напредва бавно и да се намали рискът от затъване. Петият режим изключва работата на електронната стабилизираща програма ESP и съответно контролът върху сцеплението на колелата. Така при скорост до 50 км/ч водачът има възможност да управлява колата без намесата на електрониката, да върти гуми, да дрифтира. В името на безопасността над 50 км/ч се активира автоматично режимът за нормално движение.

Opel Grandland X

Ето как в Opel решават задачата за увеличаване на сцеплението без 4х4. С електронния контрол на приплъзването на предните колела се постига необходимия резултат за справяне с трудни ситуации, в каквито се оказват водачите през зимата например. В зависимост от избрания режим системата IntelliGrip осигурява оптималния баланс между пробуксуващото колело и това с по-добро сцепление. Това е една рационална технология, която не утежнява конструкцията, поддръжката и разходите по автомобила.

40-5-6kol

С дължина 4,48 м Grandland X е най-големият от трите Х модела в SUV гамата на Opel, като превъзхожда Mokka X с 27 см и Crossland X с 20 см. Пътническата кабина е просторна, функционална и предлага достатъчно място за удобно настаняване, тъй като междуосието е 2,68 м. Багажникът побира 514 л, а при сгъване на облегалките вместимостта се увеличава до 1652 л и се образува равна товарна повърхност.

Opel Grandland X

Сред SUV-овете от средния клас Grandland X е един от най-леките модели с тегло от 1350 кг. Това улеснява задачата на двигателите, които са от модерната генерация с турбо пълнене с мощност от 120 до 177 конски  сили. Техният работен обем варира от 1,2 до 2,0 л, което показва, че вече не е необходимо моторите да са големи, за да задвижват пъргаво средноразмерен SUV. Опционално за модела се предлага 8-степенна автоматична трансмисия.

Opel Grandland X

Върхов комфорт и удоволствие при пътуване с Grandland X гарантира най-новото топниво на изпълнение Ultimate. То предоставя на водача най-добрите технологии за асистенция, развлечение и свързаност. Външният вид също става по-ефектен благодарение на 19-инчовите двуцветни джанти и сребристите релси на контрастния черен покрив.

Забележително удобство създават ергономичните седалки, сертифицирани от германското дружество за здрави гърбове ARG. Кожените елементи и функцията за отопление създават уют в интериорното пространство.  Първокласната озвучителна система Denon предоставя вълнуващо качествени мощен звук с помощта на 8 вградени колони и нискочестотен съббуфер.

Opel Grandland X

По всяко време водачът и пътниците могат да разчитат на надеждна връзка. За това се грижи системата за персонална комуникация и мобилни услуги OnStar. Тя осъществява непрестанен контакт с физически оператор в колцентър, който може да окаже съдействие на водача в най-различни ситуации – от инцидент на пътя до търсене на подходящо място за паркиране или резервиране на хотелски стаи.

Инфоразвлекателната система Navi 5.0 IntelliLink допълва високото ниво на свързаност, защото е съвместима с двете най-разпространи платформи Android Auto и Apple Car Play за интеграция на мобилни телефони и външни устройства. На голям 8-инчов цветен сензорен екран водачът може да управлява различните функции на системата и телефона си, за който е предвидено гнездо за безжично зареждане по време на пътуване.

Grandland X предлага топоборудване по отношение на безопасността като адаптивни LED светлини, 360-градусова панорамна камера и система за автоматично паркиране. Други полезни технологии в помощ на водача са предупреждението за напускане на лентата, за разпознаване на обекти в мъртвата зона на видимост и за аварийно спиране при опасност от челен сблъсък. Асистентът за четене на пътните знаци намалява риска от шофиране с превишена скорост.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили