Мачовете и спортът по телевизията днес, събота, 25 януари 2020

На 25 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за събота, 25.01.2020

Пълният отказ от алкохол повишава риска от дeменция Умерената консумация пък го намалява

Най-малко четирима загинали при земетресението в Турция

Еколози: Пожарът в Дуранкулашкото езеро е унищожил местообитанието на редки птици

Акт за административно нарушение на издателите на осъвременения вариант на „Под игото“

Вижте кой е в първата десетка на „зелените“ милиардери Агенция Bloomberg обяви най-успешните бизнесмени в зелената икономика

Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция (ВИДЕО)

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Връщат размера на налога за хазарта (обзор) Обрат в облагането на игрите на късмета с нов законопроект

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Говорителка на Тръмп: Следващата седмица трябва да приключи процесът по импийчмънт

С над 33 млн. евро модернизират старите метровлакове Удължават с 15 години живота на 12 превозни средства

Правят ремонтите поетапно през следващите четири години

Нови влакове биха стрували около три пъти по-скъпо от реконструкция

С 33,6 млн. евро Столичната община възнамерява да модернизира цялостно първите 12 влака от линия 1 на метрото в София. Това стана ясно днес, когато транспортната комисия в Столичния общински съвет одобри доклада на съветниците Зафир Зарков и Екатерина Йорданова, с който те внасят предложението. Модернизацията се налага, защото в следващите години изтича живота на превозните средства. Общината ще финансира проекта. Фирмата, която ще изпълни ремонта предстои да бъде избрана с обществена поръчка.

„Предвижда се модернизацията на 12 метровлака. Tе са първите пуснати в столичното метро през 1998 г., и доставени през 1990 г. Планира се да се направи пълен ремонт. Ще бъде подменено абсолютно всичко по влаковете, с което ще осигурим ресурс от около 15 г. Ще бъде оставено само едно метално скеле“, съобщи пред „Труд“ общинският съветник Зафир Зарков. Ще бъдат подменени електродвигателите на влаковете, както и инсталацията, купето, седалките, ходовите части, цялата автоматика и др.

Ако СОС одобри на своя сесия предложението, модернизирането на старите руски машини, произведени от „Метровагонмаш“ ще бъде извършено поетапно в следващите четири години. Планирано е два от влаковете да бъдат ремонтирани още тази година, догодина-три, през 2021 г.-три, и последните четири през 2022 г.

При цялостната модернизация, която ще бъде направена, общината плаща 2,8 млн. евро за един метровлак и удължава живота му с 15 г. Ако се направи само ремонт, се плаща 1,8 млн. евро за 6 г. удължаване на експлоатационния срок. Ако се купят нови влакове, един би струвал над 7 млн. евро, срокът му би бил 30 години, но на двадесетата трябва да е прави ремонт, обясни Зарков.

Директорът на столичния „Метрополитен“ Стоян Братоев обясни пред „Труд“, че за модернизация на следващата партида влакове може да се наложи да се говори след 15 г. Той допълни, че наскоро на метрото в Будапеща бе извършена цялостна модернизация, каквато ще бъде направена и за 48-те вагона на първите 12 влака на столичното метро. За унгарската столица са обновени на 210 стари руски вагона от същия тип.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. То хубаво,че ще се прави модернизация.Но къде ще се извършва ремонта по модернизацията?В България или накъде в друга държава?

  2. Ако приемем, че София е 3 млн.(а те са по-малко), то на софиянец се падат по 11 х.лв. един много приличен автомобил макар и на старо.

    1. Май си объркал сметката само хиляда пъти. 33 млн делено на 3 са 10 лв на човек.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.