Рекорден брой столетници в Русия

Служител на „ТАД груп“ за ареста на Кристиян Бойков: Не мога да повярвам как са стигнали до него

Пашов и „Арарат“ на крачка от групите

Министър Димов ще посети Шишманци и Атия

Най-малко петима загинали при концерт на рапър в Алжир

Откраднаха близо 16 хиляди лева от незаключен ТИР

Премиерът Борисов обеща помощ на „Арда“ за завръщането на тима в Кърджали

Кралев: Държавата от години помага на отборите, влезли в елита

69-годишен руснак се е удавил край Лозенец

Предупреждават за прехлориране на водата в Търговище през уикенда

Овчарник и техника изгоряха при пожар в Търновско Причина за пламъците станало късо съединение

Вижте 6-е килограма наркотици, които полицаи изкопаха в селски двор в Габровско (СНИМКИ)

Футуро събра звезди на световното кино, гейминга и комикса

Просрочени задължения от 142 милиона внесе Бургаския бизнес

Над 40 американски града са станали жертва на хакерска атака

Търсят изпълнител за „Втория Босфор” Проектът е за 14 милиарда и 100 милиона евро

Районът през който трябва да премине каналът с дължина 45 километра или 28 морски мили.

Проектът за „Втория Босфор” или „Канал Истанбул” е завършен. Копаенето обаче още не е започнало. Обявена е тръжна процедура за търсене на изпълнител. Това съобщиха отлично информирани източници от Бургаското пристанище.

Босфор е протокът, който свързва Черно и Мраморно море и разделя европейската от азиатската част на Турция. Оттам минават много кораби и идеята е за да се облекчи трафика, да се прокопае канал. Именно това ще е „Вторият Босфор”, който ще позволи преминаването на корабите в двете посоки, а не изчакването, което се налага сега.

Проектът е за 14 милиарда и 100 милиона евро. Той бе стартиран през 2011 г. и трябва да приключи през 2023 г.

Каналът ще бъде дълъг 45 километра или 28 морски мили и с направата му, през протока ще могат да преминават 50 000 кораба годишно.

„Идеята е да намалят трафика на Босфора, който сега е много натоварен. Това според нас ще е вход преди Босфора. Каналът ще излиза по- навътре в Мраморно море. Ще се съкрати пътя на морскигте съдове. Те няма да минават през Истанбул, а накратко. Сега 12 часа пускат в едната, 12 часа в другата посока и натоварването е голямо”, разказаха наши капитани на риболовни кораби.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.