На 22 май 2019 да почерпят

„Парцелгейт” се развихри в Полша Премиерът си купил имот на шесторно по-ниска цена

След градушката в Горна Оряховица кметът свика кризисния щаб Градоначалникът е разпоредил незабавна проверка на щетите

Атанас Скатов се завърна от Хималаите

Министър Захариева: Германия счита България за важен партньор и за много силна проевропейска държава

Серенай Саръкая и Керем Бурсин се разделиха

КФН: Изплащането на 10 лева обезщетение на наследници на загиналите в катастрофа край Своге е противозаконно

Народът му отпуска края – харчи за курорт, техника и ремонти Увеличаваме разходите си по-бързо от останалите европейци

ЦСКА не се предава, титлата между Разград и „Армията“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 май 2019

Ники Лауда – Майсторът на резките завои

Усмивки от старите ленти Преди половин век автомобилните премиери също са зрелищни

Симпатичното бъги Citroen Mehari прави световна премиера през 1968 г. на женевския автосалон.

Близо 700 000 души посетиха завършилото изложение в Женева и това дава повод да се върнем с 50 години назад във времето, когато това събитие регистрира едно от най-успешните си издания. През пролетта на 1968-а изложебните площи се оказват тесни за тълпите посетители. За първи път в изложението участват над 100 марки от 4 континента. На щандовете греят съветската лимузина „Чайка“ и китайската Hongqi, чието име в превод означава „червено знаме“. Японските производители представят множество модели с очакването, че от неутрална Швейцария те ще направят успешен старт в Европа.

Audi 60 също дебютира през 1968 г. на изложението в Женева.
Audi 60 също дебютира през 1968 г. на изложението в Женева.

Много са звездите на автосалона преди половин век. Организаторите не позволяват разголени красавици върху колите, но изложителите намират други начини да привлекат вниманието на публиката. Honda вдига шум с високооборотните си двигатели. Колите на Toyota излизат на сцената през хартиени стени с цветовете на японското знаме. Германските сензации BMW 2002 и NSU Ro са цветно декорирани в стил попарт.

Жена зад волана на най-бързата лимузина през 1968 г. – Mercedes 300 SL.
Жена зад волана на най-бързата лимузина през 1968 г. – Mercedes 300 SL.

През 1968 г. в Женева дебютира най-бързият за времето си четириместен автомобил Lamborghini Espada по дизайн на Бертоне с 4-литров двигател V12 с 6 карбуратора. Друг италиански корифей на дизайна – Пининфарина, помага за създаването на Peugeot 204, който е най-малкият тогава автомобил с дизелов мотор. До началото на изложението Volkswagen не успява да приключи първия си модел с четири врати, но за сметка на това Audi представя най-достъпния си тогава модел Audi 60 –седан с предно предаване. На младите бунтари и интелектуалци Citroen поднася пуристичното бъги Mehari, а Mercedes радва богатите с най-мощната серийна лимузина 300 SL с 6,3-литров двигател V8 с мощност 250 коня и 6,5 сек ускорение до 100 км/ч.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.