Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Фандъкова: Стремим се да запазим идентичността на София като древен и зелен град През тази година се очакват 60 нови газови автобуса

Снимка: Архив

Стремим се да запазим идентичността на София като древен и зелен град и да изградим важен капацитет за устойчиви практики. Това каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на откриването на двудневния „Обществен форум за Зелена столица“ във Френския културен институт.

„Това никак не е лесно. За моя радост в последната година смятам, че имаме принос и ние със заявяването на ясна визия, по която да се развива градът. Форуми като днешния ще помогнат да коментираме проблемите, но и да подкрепим редица решения и промени в законите, от които се нуждаем“, каза Фандъкова. По думите ѝ София се развива интензивно и преминава през силен икономически растеж.

„Днес градът ни привлича повече хора, както от страната, така и от света. От страната хората идват тук да търсят работа, добро образование, добро здравеопазване, повече възможности за развитие. Имаме вече и много туристи от цял свят“, каза Фандъкова и посочи, че това се вижда с развитието на културно-историческото наследство на града.

Според Фандъкова предизвикателствата, които промените в климата поставят пред нас изискват активен и интегриран подход към развитието на града. „Тази тема не бива да я изключваме. Тя съществува“, коментира кметът на София.

“Тази година очакваме 60 нови газови автобуса да се включат по линиите на градския транспорт”. Това каза кметът на Столична община Фандъкова. „Започнахме и най-мащабната през годините модернизация на градския транспорт. Започнахме с подмяната на тролейбусите. 90% от тролейбусния парк е подменен“, каза Фандъкова. Тя посочи, че през тази и следващата година предстои да се напредне чувствително.

„Разработваме процедурата за електробуси, подкрепям инициативата на френския посланик“, обясни Фандъкова. Тя коментира, че Столична община ще акцентира върху електрическия транспорт. „Надявам се по този начин да стимулираме развитието на този транспорт. Той за съжаление не е по джоба на повечето българи, но все повече хора се ориентират към защита на околната среда. Това е не просто приоритет или тема на общината, а най-важната част от нашия живот“, заяви Фандъкова.

Очакваме следващите дни да започне и строителството на 4 нови метростанции в квартал „Овча купел“, каза още Йорданка Фандъкова .

„Столична община си постави важни цели, за да може да постигнем нашата визия. Продължаваме с развитието на столичното метро. За последните години удвоихме метромрежата и сега продължаваме с изключително сериозни темпове. Темпове, с които наистина всички можем да се гордеем. В момента изграждаме нови 12 км метромрежа. Очаквам от следващите дни да започне и строителството на четирите нови станции ,които са в квартал „Овча купел“, един район на София, който е с доста труден транспортен достъп, от гледна точка на градския транспорт“, каза Фандъкова. Тя посочи, че в момента метрото спестява 70 хил. тона вредни емисии и изрази очакване с изграждането на новите километри метромрежа да се спестят още 11 хил. По думите й метрото е един изключително сериозен екологичен проект.

Надявам се „Общественият форум за Зелена столица“ да подкрепи идеите за разширяване на пешеходните зони. „Работим за изграждане на пешеходни зони и мрежата от вeлоалеи. Всяка промяна е свързана с промяна в начина на живот на хората. Много трудно беше да защитим отварянето на бул. „Витоша“ като пешеходна зона“, каза тя и обясни, че съществува идея за продължаване на пешеходната зона покрай Съдебната палата до пл. „Св. Неделя“.

По отношение на чистотата на въздуха, Фандъкова припомни, че Столична община има инициативи за доста строг контрол върху автомобилите, които се движат по отношение на спазване на изискванията за екологичните стандарти. „Отново се обръщам към всички да кажа, че освен усилията в градския транспорт и проектите за повече информираност на хората и инициативите, които са предложили и промените да бъдат направени на национално ниво, е важно участието на всички граждани“, каза тя.

 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете