47-годишен мъж загина при рязане на дърва край село Теплен

Трима души пострадаха във верижна катастрофа на пътя между Лясковец и Долна Оряховица

Министърът на МВР свиква работно съвещание във връзка с прогнозите за обилни валежи от сняг и дъжд

Димитър Маргаритов, КЗП: Новият пакет от мерки цели повишаване на информираността на потребителите

Какво става, когато гинеколог и зъболекар си разменят професиите?

Шефът на РИОСВ-София: Законът забранява отглеждането в домашни условия на диви котки

21-годишен се барикадира в банка във Флорида и застреля петима души 

АПИ: Пътните настилки в страната са предимно мокри

Коте бедства четвърти ден на 15-метрово дърво в Своге, няма кой да го свали

Камарата на представителите забрани реч на Тръмп, докато не приключи частичната парализа на държавната администрация

Николас Мадуро обяви, че скъсва дипломатически отношения със САЩ

16 области в страната са в грипна епидемия

Еврокомисар Авромопулос: Преспанският договор е „под въпрос“

Гръцките фермери излизат на протест, блокират ГКПП „Кулата”

Идат силни дъждове и сняг Около 90 л/кв. м ще се изсипят над Югозападна България

Филмът Площадът на шведския режисьор Рубен Йостлунд – копродукция между Швеция, Германия, Франция и Дания, спечели „Златната палма“ на юбилейния 70-ти фестивал в Кан.

Филмът Площадът на шведския режисьор Рубен Йостлунд – копродукция между Швеция, Германия, Франция и Дания, спечели „Златната палма“ на юбилейния 70-ти фестивал в Кан.
Един от най-оригиналните филми в конкурсната програма, Площадът е сатира на света на модерното изкуство и пиар индустрията, който майсторски поставя и въпроси за моралната отговорност в напредналите общества. На самата церемония видимо изненадания от високата награда режисьор благодари на продуцента си, който дори е настоявал 142-минутния филм да бъде още по-дълъг. На пресконференцията на журито след обявяването на наградите Педро Алмодовар изрази възторга си от дързостта на този филм, говорейки как „диктаторството на политическата коректност съсипва творците“ и заяви, че цялото 9-членно жури е било единодушно възхитено от виртуозността на този филм.
Никол Кидман, която имаше цели 4 филма в официалната селекция (от които 2 в конкурса) бе отличена със Специална награда по случай 70-годишнината на фестивала.
С второто по значимост отличие – Голямата награда на журито – бе отличен френския филм 120 удара в минута на режисьора Робен Кампийо – въздействаща гей любовна история от 90-те години, когато обичащите своя пол е трябвало да се борят с много повече предразсъдъци, провокирани от СПИН, отколкото днес.
След „Златния лъв“ за филма си Някъде преди 7 години, сега София Копола си тръгна с наградата за режисура за филма си Измамените – историята на ранен войник в Гражданска война, който намира убежище в девически пансион и успява да омая както момичетата, така и тяхната възпитателка. Единственият филм на голямо холивудско студио (Universal) в програмата, Измамените е с участието на Колин Фърт, Никол Кидман, Кирстен Дънст и Ел Фанинг.
Друга американска звезда – Хоакин Финикс, също бе видимо изненадан (дори се извини, че вместо с официални обувки е по кецове) от присъдената му награда за мъжка роля за Ти никога не беше тук на британската режисьорка Лин Рамзи – брутален филм, наречен от критиката „модерна версия на Шофьор на такси„.
Наградата за женска роля отиде при Диане Крюгер за филма на Фатих Акин От нищото – наистина разтърсващо изпълнение на майка, загубила сина си и съпруга си при терористичен акт (и първа роля на родената в Германия актриса на родния й език).
Фаворитът на критиците Нелюбов на Андрей Звягинцев остана само с Наградата на журито, а наградата за сценарий бе поделена между Ти никога не беше тук и Убиването на свещения елен на Йоргос Лантимос.
Въпреки, че беше посрещнат с аплодисменти на крака, които видимо трогнаха и развълнуваха всички актьори, дошли специално за премиерата – Ирини Жамбонас, Иван Бърнев, Стефан Денолюбов, Добрин Досев – филмът на Стефан Командарев Посоки остана без отличие в програма „Особен поглед“, където журито бе водено от Ума Търман.
Голямата награда в тази програма отиде за иранския филм Почтен човек на Мохамад Расулоф, а наградата за режисура (която съвсем достойно можеше да стои и на нашия филм – заснет във виртуозно режисирани дълги кадри) бе дадена на индианския трилър Реката на вятъра на Тейлър Шеридън.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.