Пролет пукна, ние още не… Всички слухове за край на нацията са силно преувеличени

881 жертви на коронавируса във Великобритания за денонощие

Роб Лоу: Супергероите са в спасителните служби Звездата играе главна роля в „911: Тексас”

Страните от ОПЕК + са се договорили да намалят производството на петрол с 23%

Проф. Радка Аргирова, председател на българското дружество по вирусология, пред “Труд”: Без дисциплина ще станем Ломбардия след празниците

Орбан удължи извънредното положение в Унгария за неопределено време

Прототип на българска ваксина срещу COVID-19 може да бъде готов до 1 година

Доц. д-р Атанас Мангъров пред “Труд”: За лечението на COVID-19 няма доказателства

СЗО ще поиска 1 млрд. долара за борба с коронавируса

90% от сиренето – от българско мляко Свинско и зеленчуци задължително от местни ферми

Дават евтини кредити на туроператорите Със средствата ще се връщат пари за предплатени ваканции

Живко Тодоров оглавява ББР (обзор) БНБ одобри назначението на 2 април

Боян Магдалинчев: Никой не се е възползвал от уязвимостта на системата за разпределяне на дела

Да откажеш на „Манчестър Юнайтед“

Търсят кой да прави оглед на язовирите До 15 април събират оферти за почистване на наноси от Панчарево

Фирмите, които правят части за автомобилния бранш у нас, спират работа

Фирмите, които правят части за автомобилния бранш у нас, спират работа. За това алармира Българската браншова камара „Машиностроене“, член на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).

„Линамар България“, чийто завод е в Русе, затваря от 30 март до 10 април. Заводът, който е част от канадската група „Линамар“, е специализиран в производството на цилиндрови глави и носачи за Ауди, Волво и Дженерал Мотърс. „ВИТТЕ Аутомотив“, също разположен в Русе – от 16 до 20 март е пуснал 30% от служителите си в отпуск, а от 23 до 27 март други 30%. Заводът спира работа на цялото производство от 30 март за две седмици. Те произвеждат врати, капаци и интериор за автомобили.

Българското предприятия, което прави електрически инсталации за автомобили – „Язаки“, спря работа и в трите си завода, още преди три дни, до 5 април. Ръководството се наложи да пусне 5600 работници в Димитровград, Сливен и Ямбол в отпуска. Група от 400 души продължава да работи по текущи проекти, съобщиха от компанията.

Причината според ръководствата на заводите е, че са спрени производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици, от друга страна е и невъзможността за осигуряване безопасността на работещите чрез дистанция от няколко метра. Опасенията на фирмите са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците конкуренти от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.

Подизпълнителите за автомобилостроенето са в тежка ситуация, тъй като предвид извънредното положение, те не могат да превозват голяма част от служителите си, които живеят на 70-80 км. от завода. Но главната причина е спирането на мощностите на европейските фирми, произвеждащи автомобили, смятат от Българската браншова камара „Машиностроене“.

Криза и в корабостроенето

„Бургаска корабостроителница“ остава без работа. Компанията има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България, заради коронавируса. Договорът за ремонт на руски кораби все още не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

Най-големият кораборемонтен завод „Одесос“ във Варна в момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.

„Корабно машиностроене“ в морската столица спира работа за две седмици, тъй като не може да експедира изработена продукция за Италия.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.