Фирмите, които правят части за автомобилния бранш у нас, спират работа

Фирмите, които правят части за автомобилния бранш у нас, спират работа. За това алармира Българската браншова камара „Машиностроене“, член на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).

„Линамар България“, чийто завод е в Русе, затваря от 30 март до 10 април. Заводът, който е част от канадската група „Линамар“, е специализиран в производството на цилиндрови глави и носачи за Ауди, Волво и Дженерал Мотърс. „ВИТТЕ Аутомотив“, също разположен в Русе – от 16 до 20 март е пуснал 30% от служителите си в отпуск, а от 23 до 27 март други 30%. Заводът спира работа на цялото производство от 30 март за две седмици. Те произвеждат врати, капаци и интериор за автомобили.

Българското предприятия, което прави електрически инсталации за автомобили - „Язаки“, спря работа и в трите си завода, още преди три дни, до 5 април. Ръководството се наложи да пусне 5600 работници в Димитровград, Сливен и Ямбол в отпуска. Група от 400 души продължава да работи по текущи проекти, съобщиха от компанията.

Причината според ръководствата на заводите е, че са спрени производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици, от друга страна е и невъзможността за осигуряване безопасността на работещите чрез дистанция от няколко метра. Опасенията на фирмите са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците конкуренти от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.

Подизпълнителите за автомобилостроенето са в тежка ситуация, тъй като предвид извънредното положение, те не могат да превозват голяма част от служителите си, които живеят на 70-80 км. от завода. Но главната причина е спирането на мощностите на европейските фирми, произвеждащи автомобили, смятат от Българската браншова камара „Машиностроене“.

Криза и в корабостроенето

„Бургаска корабостроителница“ остава без работа. Компанията има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България, заради коронавируса. Договорът за ремонт на руски кораби все още не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

Най-големият кораборемонтен завод „Одесос“ във Варна в момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.

„Корабно машиностроене“ в морската столица спира работа за две седмици, тъй като не може да експедира изработена продукция за Италия.

Коментари

Задължително поле