БЛС ще представи позицията си по случая с починалото 3-годишно дете в София

Втората група участници в 28-та Национална антарктическа експедиция заминава за ледения континент

Отнемат деца без съд В Закона за социалните услуги “цъка нова Истанбулска бомба”

Кой е най-лесният начин да се изпокараш с всички на Коледа?

Климат, енергия и сигурност в новия световен ред В Европейския съюз процесите не могат да бъдат определени като стабилни и предсказуеми

Книгата „Чий шпионин е княз Никита Лобанов-Ростовски” беше представена в София

Фандъкова: В няколко района на София имаме проблеми с изгарянето на отпадъци 

Крадци отмъкват коли в София, докато собствениците им ги чистят от снега

Хиляди излязоха на протест срещу чешкия премиер Андрей Бабиш

Жълт код за гъста мъгла в 15 области на страната

Остава отцепена бензиностанцията на „Цариградско шосе“, в която се заби кола Движението по булеварда е нормално, няма опасност за хората в околността

Горещи снимки от почивката на Бела Хадид в Маями

Тръмп предупреди Русия да не се намесва в изборите в САЩ

Три коли изгоряха на паркинг в столичен квартал

Кметът на Перник предлага по-лек режим на водата за празниците

„Фолксваген“ решава до края на годината за завода в Турция

Снимка: Архив

До края на тази година „Фолксваген“ ще реши дали ще строи новия си завод в Турция. Това бе съобщено след заседание на Надзорния съвет на концерна. В средата на октомври „Фолксваген“ за пореден път отложи това решение – заради турската офанзива в Северна Сирия, натъкнала се на остра международна критика. До този момент изглеждаше сигурно, че в съревнованието за завода Турция ще бъде предпочетена пред България, припомня германската осведомителна агенция ДПА, цитирана от БГНЕС.

Малко след началото на турската военна операция в Сирия прозвуча и още едно важно политическо изявление по въпроса за бъдещия завод на „Фолксваген“. Тъй като в концерна дялово участие има и германската държава – и по-точно провинция Долна Саксония, позицията на министър-председателя на тази провинция е решаваща за бъдещата инвестиция. В средата на октомври министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл недвусмислено заяви, че при сегашните обстоятелства той лично не може да си представи, че такава инвестиция ще бъде направена тъкмо в Турция.

Против са и синдикатите във „Фолксваген“, които по закон също могат да спрат такова инвестиционно решение. Бернд Остерло, председател на Съвета на работниците и служителите във Фолксваген, заяви, че изграждането на завод в Турция е неприемливо в момент, когато страната „се опитва да постигне своите цели с война и насилие“. Пред медиите Остерло добави, че на фона на историята на концерна по времето на националсоциализма Фолксваген е натоварен с особена отговорност. „Фолксваген“ е длъжен да постъпва морално“, каза Остерло.

В отговор турската страна се опитва да спечели одобрението на синдикатите във „Фолксваген“. Баран Челик, президент на турския Съюз на износителите от автомобилната промишленост, казва пред „Ханделсблат“, че е отправил предложение към съответните турски синдикати да разговарят неофициално с колегите си във Волфсбург.

Турски източници твърдят, че независимо от всичко разговорите между „Фолксваген“, турската автомобилна индустрия и правителството в Анкара продължават. В края на миналата седмица Баран Челик потвърди, че турското правителство продължава контактите с концерна. Същото заяви и министърът на индустрията Мустафа Варанк. А Алпер Канджа, шеф на турската асоциация на автодоставчиците, твърди, че Фолксваген продължава преговорите и с турските подизпълнители в автомобилния бранш. „Зюддойче Цайтунг“ цитира Канджа с информацията, че пратениците на Фолксваген в Турция дори са проучили въпроса с местата в детските градини и в училищата. Той лично продължавал да се надява, че „германците все пак ще дойдат“.

Министър Мустафа Варанк, който преди това беше съветник на президента Реджеп Ердоган, формулира турската позиция така: „Когато фирмите започнат да взимат политически решения, те всъщност игнорират интересите на своите инвеститори“. Варанк защитава турската военна офанзива в Сирия с аргумента, че била „борба срещу тероризма“.

Министерство на външните работи също демонстрират неразбиране по отношение на острата критика срещу турската военна операция. „Нашите съседки се казват не Белгия и Люксембург, а Сирия и Ирак“, казва високопоставен турски дипломат пред „Ханделсблат“. Този факт, според него, автоматично предопределял една по-различна външна политика.

За Турция евентуалната инвестиция на „Фолксваген“ е въпрос не само на престиж, коментира „Ханделсблат“. Защото евентуален провал на тази инвестиция тежко ще удари турската автомобилна индустрия, на която ще ѝ трябва много време, за да излезе от кризата, пише изданието. А „Зюддойче Цайтунг“ припомня, че безработицата в страната продължава да расте и вече е достигнала 14 процента, като най-много работни места се закриват именно в промишлеността.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.