На 23 август 2019 да почерпят

Микробус се преобърна край Разлог

Осъдиха родители, държали бебето си на веганска диета

Британска телевизия прави филм за Путин Разказва как той е променил света

Известни турски актьори изгряват на малкия екран

Макрон и Джонсън обсъдиха Споразумението за Брекзит в Париж

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 23 август 2019

24 домашни стопанства не са изпълнили предписанията срещу африканската чума по свинете

Арест за снимки под женски поли в Испания

„Елаците-Мед” чества две годишнини От 20 години те са в групата на “Геотехмин”

Няколко души загинаха от мълния при внезапна буря в Полша

България приема еврото най-рано през 2023 г.

Фандъкова проверява ремонта на Северен парк

В кожата на „Комисар Рекс” са влизали пет немски овчарки

Италия опитва да избегне избори Левицата постави пет условия за коалиция с „Пет звезди”

Франсис Макдорманд – Опасна дама

Франсис Макдорманд триумфира на наградите “Оскар” за ролята си в безкомпромисната черна комедия “Три билборда извън града” и се превърна в една от малкото актриси с две статуетки на американската филмова академия за главна женска роля. Първото отличие Франсис взе за шедьовъра “Фарго” преди 22 години. Сега тя влиза в историята на киното – уважавана изпълнителка, която никога не е била нито секс-символ, нито суперзвезда и холивудска любимка.

Възходът на Франсис Макдорманд започва в средата на 80-те години. Тя прави страхотна роля в качествения трилър на братята Джоел и Итън Коен “Blood Simple”. Това е техният пълнометражен режисьорски дебют, а Джоел и Франсис стават семейство и оттогава са заедно. В този филм Франсис е секси и играе вариация на архетипа на фаталната жена. Но тя не желае да моделира кариерата си в този ракурс и по-късно избира роли в ексцентрични комедии и драми, които я лишават от възможността да стане секс-символ, но я превръщат в страшно солидна актриса с богат професионален опит. В средата на 90-те тя прави феноменална роля в черната криминална комедия на братята Коен “Фарго”. За ролята си на жена детектив, която разплита каскада от кървави престъпления докато е бременна, Макдорманд получава “Оскар” за главна женска роля.

Две десетилетия по-късно тя повтаря триумфа с “Три билборда извън града” на Мартин Макдона. И двата филма си приличат по играта с клишетата и конвенциите на криминалното кино.

“Важното е да знаеш къде е границата и просто да я прескочиш. Не искаме да ядосваме хората просто за спорта, но според мен няма теми-табу. Мартин може да обиди всеки – без значение от пол, раса, етнос, религия и политически пристрастия – и това му доставя удоволствие. Мисля си, както и той, че днес киното е твърде безлично и политически коректно. Никой не би искал да гледа подобни филми два пъти и затова той прави от другия вид”, казва Франсис в интервю по повод промоцията на филма.

Наситената с насилие, черен хумор и хуманизъм история за потънала в мрака на гнева и скръбта майка, която търси убиеца на дъщеря си, спечели любовта на критиците и киноманите.

Макдорманд е една от малкото съвременни актриси, които успяват да преплетат абсурдизъм с реализъм, суров цинизъм с жизнеутвърждаващ хуманизъм, дистанцирано изследване на характер с топла емоционална идентификация, жанрово жонглиране с конвенции и кодове с интимни и искрени картини от ежедневието на “обикновените хора”.

Това е сложен танц върху опънато въже над бездна, но Франсис Макдорманд успява да изпълни упражнението почти безупречно.

Сцените редуват трагедия с комедия, пародия с брутален трилър, драма с мета коментар. Много често противоположни чувства и драматургични похвати се изреждат в рамките на само една реплика или кадър. И тя ги изиграва брилянтно.

Даде гласа си на ексцентрична “кучешка анимация”

Макдорманд блесна и с гласа си в “кучешката анимация” на Уес Андерсън “Isle Of Dogs”. Филмчето разказва историята на Атари Кобаяши, 12-годишният повереник на корумпирания кмет Кобаяши. След като е издаден специален декрет, всички кучета от град Мегазаки са изхвърлени на огромното, далечно сметище “Островът на боклука”. Атари се решава на дръзка постъпка – пилотира мини-самолет, за да прекоси реката, да стигне до острова и да открие своето куче Спотс

ЗА НЕЯ

Игра великолепно
в „Три билборда извън града“

Франсис наистина е страхотна актриса и казвам това не само защото ми е съпруга. Режисирал съм я и ви казвам, че тази жена може да играе. Много съм щастлив с нейния успех. Тя несъмнено игра великолепно в “Три билборда извън града”. Много хора сравняват стила на режисьора и сценариста Мартин Макдона с този на мен и брат ми Итън, но това не коректно. Той е автономен и самостоятелен автор със страхотни идеи и талант да играе с клишеатата. За щастие се е сработил прекрасно със съпругата ми Франсис и резултатът е “Три билборда извън града”.
ДЖОЕЛ КОЕН, РЕЖИСЬОР,
СЦЕНАРИСТ И СЪПРУГ НА ФРАНСИС

Тя е вдъхновение
за всички актриси

Франсис е една от най-любимите ми американски актриси. Тя е вдъхновение за всички млади изпълнителки. Може да играе в комедия, в драма, в криминален филм, в трилър. Балансира между хумора и трагедията, потъва в персонажа, предизвиква публиката, толкова е лесно и приятно да се идентифицирам с образите, които Франсис гради на екрана. Тя е богатство за американското кино и наистина заслужи втория си “Оскар” с играта си в “Три билборда извън града”
РИЙЗ УИДЪРСПУУН,
АКТРИСА И ПРОДУЦЕНТ

Обожавам Франсис, тя
е гениална

Тъй като принадлежа към своеобразната актьорска трупа на братята Джоел и Итън Коен, мога да кажа, че съм близък приятел с Франсис, която е прекрасната съпруга на Джоел. Освен това е и една от най-добрите актриси на планетата. И това ни най-малко не е преувеличение. Беше зашеметяваща във “Фарго”. Обожавам Франсис, тя е гениална. Нямам търпение отново да работя с нея. В идеалния случай – и с братята Коен.
ДЖОН ГУДМАН, АКТЬОР

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.