Кристалина Георгиева: Икономическият ръст на Китай ще бъде по-малък от очакваното

Марсилия до дъно

Караянчева за прекратения Луковмарш: Антисемитизмът, расизмът и ксенофобията нямат място в обществото ни

Черногорец издигна 6-тонен пилон с най-голямото българско знаме в София

Владислав Горанов: Ако погледнем числата, държавата се развива изключително успешно

Японските власти пуснали 23-ма пътници от „Даймънд принсес“, без да ги проверят за коронавирус

Външно министерство: Провеждането на Луковмарш бе предотвратено благодарение усилията на българските власти

Шефът на „Райънеър“ иска по-щателни проверки на мъжете мюсюлмани по летищата

Франция започна закриването на най-старата си АЕЦ

Луковмарш не се проведе

Коронавирус и в Обединените арабски емирства

Военнослужещи унищожиха невзривени боеприпаси, открити край Чепинци

Подновяват „Луцифер” за шести сезон

11 задържани при спецоперация в Бургаско

Сърбия потвърди първата доставка на руския ЗРК „Панцир С1“

„Хонда“ затваря завода си във Великобритания до 2021 г. 3500 души остават без работа

Японският автомобилен гигант „Хонда” обяви, че ще затвори единствения си завод във Великобритания до 2021 г., предаде „Ройтерс”. 3500 души остават без работа на фона на неяснотата около бъдещето на Обединеното кралство, което само след месец трябва да напусне Европейския съюз.

От най-големия работнически профсъюз обявиха, че ще преговарят с ръководството за спасяване на фабриката, която е жизненоважна за региона.

Затварянето на завода в Суиндън няма общо с Брекзит и целта е след трудностите в Европа да се пренасочат усилията към регионите, където се очакват по-високи продажби, обяви изпълнителният директор на компанията Такаширо Хачиго. Така производството на „Сивик” спира и в Турция (но заводът се запазва, посочва в своя информация АП) и „Хонда” ще се концентрира върху електрическите и автономните коли.

Експерти коментираха, че изказването е по-скоро в духа на характерната за азиатските компании дипломатичност и трудно може да се приеме за пълната истина при положение, че „Хонда“ не са обмисляли подобен ход и в най-тежките моменти на глобалната криза преди десетилетие. Хачиго обаче не коментира политическия контекст на решението.

Факт е също така и че няколко от най-големите японски компании през последните седмици „охладняха” в отношението си към Великобритания – възприемана преди като входна точка за инвестиции в ЕС. „Нисан” преди две седмици се отказаха да правят нов модел джип на Острова, „Сони” и „Панасоник” преместиха централите си другаде в ЕС, а „Хитачи” замрази проект за АЕЦ на стойност 28 млрд. долара, предава БТВ.

Във Великобритания работят около 1000 японски компании, за които работят около 140 000 души инвестициите им са около 78 млрд. долара. „Хонда”, „Нисан” и „Тойота” са отговорни за около половината от автомобилното производство в страната.

Не помага и фактът, че ЕС вече има споразумение за безмитна търговия с Япония, докато Лондон все още няма никаква яснота за отношенията си с Токио след Брекзит.

Автосекторът на Острова страда преди напускането на ЕС не само по японска линия – „Ленд Роувър” миналата година съкрати 4500 души, повечето – във Великобритания. „Форд” освободи 400 работници от завода си в Уелс, като от компанията директно заплашиха, че ще се изтеглят от Великобритания, ако се стигне до Брекзит без сделка.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. някой може ли да обясни връзката на решението на хитачи за централата с охладняването на японцте към острова като вход за ес и брекзит?

  2. някой може ли да обясни връзката на решението на хитачи за централата с охладняването на японцте към острова като вход за ес и брекзит?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.