Маринела Нинева спечели с рекорд „Витоша моята планина 2019“

Пет признака, че сте срещнали някого от минал живот

ГЕРБ: В битката на Мая Манолова за София жертва са гражданите

Неутрализираха престъпна група за трафик на хора с цел трудова експлоатация

Тропическата буря „Имелда“ взе пет жертви в Тексас

Тръмп взел решение да не нанася незабавен военен удар срещу Иран

Паника в Карлскрон след убийството на български студент Извършителят все още е на свобода

Бърз влак от София за Свиленград престоя в гара Искър заради повреда в скоростомера на локомотива

Кифла или кроасан? Респект или уважение… Прости сме като кифли понякога

Ангел Джамбазки влиза в битката за София със заявка да премахне гетата

Километрични опашки на „Капитан Андреево“ към Турция

Да живеят печените чушки

Ренета Инджова: Скандалът с руска намеса и шпионаж у нас е постановка

Волубилис – сърцето на древен Рим в Мароко

Адвокат Марковски: При умишлено убийство не трябва да има съкратено съдебно следствие

Шумахер е карал първата хиперкола Преди 28 г. излиза Bugatti EB 100 с мощност 560 к.с.

Днес Bugatti е символ на бързина, мощ и лукс благодарение на супермоделите Veyron (1000 к.с.) и Chiron (1500 к.с.). Но преди да се появят тези суперколи, в историята на марката зее голяма дупка. Семейната фирма, основана от Еторе Бугати, замира след Втората световна война. Нейното възкръсване се дължи на италианския предприемач Романо Артиоли, който през 1987 г. купува търговския бранд Bugatti с намерението да сбъдне мечтата си да произвежда супе. По това време бизнесменът притежава най-голямото дилърство на Ferrari в Италия и е вносител на няколко японски марки.

За създаването на собствен автомобил Романо Артиоли е насърчен от легендарния Феручо Ламборгини. Така през 1991 г. се появява двуместното купе Bugatti EB 110, което носи в името си инициалите на Еторе Бугати и цифрата 110, маркираща 110-ата годишнина от неговото раждане. Този модел, от който са произведени 139 екземпляра, се смята за първата съвременна хиперкола.

За времето си това е уникална машина с двигател V12, захранван от четири турбо компресора. 3,5-литровият мотор генерира мощност 560 к.с. и предава тягата си на четирите колела през 6-степенна ръчна трансмисия. Скоростните качества са зашеметяващи – колата развива над 340 км/ч, като ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,5 секунди. Най-известният собственик на Bugatti EB 110 e великият шампион от „Формула 1“ Михаел Шумахер, който си купува ярко жълт модел.

Бизнесът на Романо Артиоли с Bugatti обаче започва да буксува и марката отново е застрашена от изчезване, преди да бъде придобита от Volkswagen и да последва лансирането на култовия Veyron през 2005 г.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.