Бизнесът не пази личните ни данни

Повечето сайтове нямат криптиращ протокол за онлайн кореспонденцията

Близо 46% от сайтовете на големите компании в България не използват криптиращ протокол за защита на потребителските данни, съобщиха от хостинг компания ICN.Bg. От началото на юли най-популярната търсачка в интернет Google Chrome ще започне да показва сайтовете без SSL сертификат като ненадеждни. Липсата на SSL сертификат означава, че връзката между потребителя, който отваря сайта, и сървъра, на който се намира сайтът, не е криптирана. Така всички данни, които преминават през тази страница, остават незащитени и могат да бъдат “подслушани” от злонамерени лица. Това може да бъдат лични данни и корпоративна информация, ЕГН, имейл адреси, банкови карти и друга чувствителна информация на потребителите на сайта.

Още през 2014 г. Google обявиха в своя блог, че наличието на SSL сертификат вече е ранкинг фактор за търсачката и позиционира сайтовете с активен SSL сертификат по-високо. През 2015 г. разработчиците на Google Chrome заявиха своето желание да показват незащитените сайтове като ненадеждни. Няколко пъти срокът за това бе променян. Но крайната дата бе определена за началото на юли 2018 г., след която наличието на SSL сертификат ще стане задължително за всеки бизнес, който иска да представя добре своите продукти и услуги на потребителите на Chrome. Доводите на Google за тази промяна са, че иска да направи уеб пространството по-сигурно.

В България 67,54% от потребителите използват Google Chrome за да преглеждат уеб страници. 46% от сайтовете на големите компании все още нямат SSL криптиране. От малките фирми едва 13% използват SSL сертификати за защита на личните данни.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България