Затягат регулациите за хазарт край училищата

Министърът на финансите Владислав Горанов е открил процедура за сключване на нови рамкови споразумения с кантори за арбитражни дела.

Рекламата е важна за независимостта на медиите

Никой не е фалирал от това, че е изтъркал две билетчета

По-строги правила за игралните зали предлага министърът на финансите Владислав Горанов. Трябва да ограничим битовия хазарт, там където хората наистина страдат от него – в малките населени места и в близост до училищата. Това каза пред bTV министър Горанов по повод предложението на вицепремиера Валери Симеонов за ограничаване и забрана на рекламата на печалби от хазартни игри.

Според Горанов въпросът с рекламирането на печалбите от хазарт се истеризира излишно. Министърът подчерта, че е по-важно да се регулират игралните зали, които се намират близо до училища и в малки населени места, защото там наистина хазартът се превръща в социален проблем. “Не мисля, че някой е фалирал от това, че е изтъркал две билетчета”, заяви Горанов. Той обясни, че рекламата на печалбите от хазартни игри дава възможност на телевизиите всеки ден да работят в полза на обществото. “Ако нямате реклама, а се финансирате от нещо друго, зависимостите много ще се проявят”, се обърна Горанов към водещия. Като според министъра рисковете от рекламата се преувеличават.

Своята категорична позиция против предложенията на Валери Симеонов преди дни изразиха и от най-голямата работодателска организация КРИБ. Сегашният Закон за хазарта е доста рестриктивен и е забранена пряката реклама, се посочва в позицията на КРИБ. Рекламата на хазарта в страните от ЕС е позволена (с изключение на Латвия), както в държавите с по-голямо население от България и с по-висок стандарт на живот (Франция, Великобритания, Испания, Италия), така и в по-малките държави (Унгария, Австрия, Белгия, Холандия, Дания).

 

Според проучване

53% искат лотарийни билети в магазините

Не виждат проблеми в рекламата

53% от българите одобряват продажбата на лотарийни билети в магазините и не искат лотарията да се забрани в търговската мрежа, показва проучване на агенция “Сова Харис”. Само 19% са против продаването на билети на късмета в магазините. Според 43% няма причина непряката реклама на хазартни игри да се забрани в медиите. А на другия полюс са само една четвърт от анкетираните.

Резултатите показват, че малко повече от половината пълнолетни граждани са участници в числови и моментни лотарийни игри. Основната част от хората, които пробват късмета си, получават доходи между 400 и 1000 лв. месечно. За 32% от тях игрите на късмета са начин да увеличат доходите си, 21% се забавляват, а само 3% го правят заради хазартната тръпка. Останалите 44% не са участвали в лотарийни игри.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес