Роудстърът i8 остава без нищо отгоре за 15 секунди

26-1-6kol

С падането на първия сняг и на температурите BMW остави без нищо отгоре хибридния атлет i8. Откритият вариант на спортната кола дебютира на изложението в Лос Анджелис и сякаш изглежда още по-добре от преминалото през фейслифт закрито купе. Мекият покрив се сгъва за 15 секунди на място или в движение до 50 км/ч и се прибира в почти вертикално положение зад местата на водача и пътника, където остава място с обем 100 л като допълнение към 88-литровия багажник. Общата товарна вместимост на роудстъра е по-голяма, отколкото при купето (154 л), но няма задна седалка.

В името на спортното усещане и поведение теглото на колата е оптимизирано с лека конструкция и материали. Крилатите врати са изработени от алуминий и от екстремно здравия карбонов композит CFRP, който е използван също за праговете и рамката на челното стъкло. Разликата в теглото между роудстъра и купето i8 е само 60 кг в полза на открития модел, който тежи 1595 кг. Качването и слизането става по-лесно при сгънат покрив, но пак е необходимо свободно пространство – около половин метър встрани и два метра на височина за ефектно отварящите се като крила на птица врати.

Под тази атрактивна опаковка работи задвижваща техника с подобрени показатели.  Капацитетът на акумулаторните клетки на високоволтовата литиево-йонна батерия е повишен от 20 до 34 амперчаса. На практика енергийното съдържаните на всяка клетка е пораснало със 70% и общият ресурс на батерията е увеличен от 7,1 до 11,6 киловатчаса. Това се отразява положително върху пробега и в чисто електрически режим могат да бъдат изминати 53 км (37 км досега). С опционалния 42-литров резервоар (серийният е за 30 литра) общият преход с пълен заряд гориво и енергия става 600 км.

26-4-6kol

Инженерите са вдигнали с 12 конски сили и мощността на електромотора (143 к.с.). Трицилиндровият бензинов 1,5-литров двигател генерира 231 конски сили и звучи още по-добре, като вече е оборудван  с филтър за фини прахови частици. Общата системна мощност на машината достига 374 конски сили. Досега на изцяло ток i8 се движеше до 70 км/ч, а вече – до 105 км/ч, като може и до 120 км/ч при задаване на електрически режим.

26-5-6kol

Батерията се зарежда от обикновен контакт за 4,5 часа, а с устройството за бърз заряд – за по-малко от 3 часа. За изминаването на първите 100 км са необходими само 2 л бензин. С нисък център на тежестта, задвижване на всички колела и комбинираната бензиново-електрическа мощност роудстърът ускорява за 4,6 секунди до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

26-6-6kol 26-7-6kol

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили