10 упражнения, които може да правите в леглото

Необходима е добра мотивация, за да се изпълняват редовно физически упражнения. Голям плюс е превръщането им в навик и част от всекидневието. Тогава ще е много по-леко, ще ви се прииска да увеличите натоварването и при пропускане ще има едно неприятно чувство.

Добър начин да свикнете да правите упражнения сутрин е да се раздвижите още в леглото.

1. Може да започнете от раздвижване на глезените – нагоре-надолу в ляво и дясно и кръгчета в двете посоки. Затова не са необходими големи усилия, а ефектът за ставите е много добър.

2. Ставите на коляното също имат нужда от поддържане. В легнало положение, по гръб и с отпуснати ръце, може да свивате краката един по един в колената. В единия случай, като движите стъпалото по повърхността на леглото, а в другия, като го вдигате във въздуха и се опитвате с коляно да достигнете брадичката си.

3. Ставите в горната част на краката, може да раздвижите като "покарате колело” във въздуха. Друг начин е да правите кръгове в двете посоки със свит в коляното крак, като движението идва от горната става на крака.

4. За раздвижване на таза лягате по гръб със свити и събрани крака. Ръцете са отпуснати свободно до тялото. Тогава надигате задните части нагоре, като стремежът е да се подпирате едва на плешките и разбира се, краката. Десет пъти е добра бройка изпълняване на всяко упражнение.

5. В тази поза – свити крака, легнали по гръб, може да изпълните и кръгове с таза в двете посоки.

6. В легнало положение  с изпънати крака може да направите още едно упражнение, подходящо за ставите и таза. Както сте легнали, избутвате надолу последователно десния и левия крак без да свивате в коляното. Така те са в изпънато положение и се плъзгат по повърхността на леглото.

7. В същата поза на тялото, плъзгаме двете прави ръце в дясно и ляво около 50 пъти. Идеята е да се раздвижи гръбначния стълб. Затова бъдете внимателни и не стигайте до болезнени състояния. С плъзгането на изправените ръце успоредно на тялото, накланяте гръбнака в двете посоки и раздвижвате прешлените.

8. Гръдният отдел на тялото е много важен. Освен че включва жизненоважни органи, на гърба често се събира голямо напрежение. В легнало положение на тялото, по гръб, с изпънати ръце и крака, извивате само гръдната част и се подпирате на лакти в близост до тази част на тялото. Повдигате нагоре и задържате 2 секунди, отпускате. Упражнението се нарича гръден мост.

9. Чудесно ще е да направите и няколко коремни преси. Има различни вариации – с изпънати или свити крака. Някои ги правят с изпънати ръце или свити зад главата. Важното е да натоварите коремните мускули.

10. Натоварването е малко, но е хубаво да засяга възможно повече части на тялото, особено тези, които по-малко движите във всекидневието си. След упражненията или преди тях може да поупражнявате дишането, което има многостранен добър ефект. Освен че насища организма с кислород, подобрява кръвообръщението и тренирате белите дробове. Отново в легнало положение, свивате крака, слагате едната ръка на корема, за да усещате движението му. Поемате дълбоко въздух, като свивате корема навътре. Задържате 5 секунди и отпускате. Може да го направите 5 пъти. Друг начин е да опънете краката, поемате въздух, издишвате част от него, задържате 5 секунди, като стягате мускулите по средната линия между краката. После отпускате и издишвате останалия въздух. Отново може да го направите 5 пъти.

Има още много възможности за упражнения в леглото. Важното е да започнете и да ги правите с желание и добро настроение. Затова и представените тук са по-леки, но затова пък ефективни. Предполагам, че се досещате и за още хубави и приятни упражнения в леглото, но тях ще оставим за вашето въображение.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл