Разследват само две къщи за гости в Еленския Балкан Собствениците ползвали 600 000 лева европари не по предназначение

Лондонската полиция: Атаката в джамията не е тероризъм

До 10 980 лв. заплата за шеф в държавна фирма Годишните бонуси ще бъдат до около 40 хил. лв.

Шефът на спортния тотализатор: Бяхме пред катастрофа заради игрите на Божков Няма да бъдем по-слаби, нито в дизайн, нито в класата на игрите, обеща Дамян Дамянов

БСП-София ще отбележи Деня на защитника на Отечеството с поднасяне на венци и цветя на два паметника

Джулиан Асанж моли Франция за политическо убежище

Фирмите ще тестват софтуера за продажби

Турция провежда операция срещу сирийските сили в Идлиб

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 21 февруари 2020

Взимат субсидиите на фермери, палили стърнища Пожарната ще уведомява фонд “Земеделие”

Предлагат по-строги присъди за хакери (обзор)

Борисов преди заседанието на Европейския съвет: Подготвен съм да бъда диалогичен (СНИМКИ)

Нападател намушка мъж в джамия в Лондон

Съдът прекрати съдебното производство за унищожаване на пясъчни дюни на Каваците

Aрестуваха директора на ТЕЦ „Бобов дол“

100-тонен локомотив от времето на Третия райх разтовариха в Русе Парната машина ще заживее втори живот след реставрация в София

Успешно приключи операцията по разтоварването на 100-тонния локомотив от Втората Световна война, който пристигна по река Дунав от Виена в Русе. Парната машина вече е на сушата и ще потегли към София за реставрация, предаде БНТ.

Над два часа отне разтоварването на ретро локомотива от палубата на най-големия български речен кораб „Джъмбо“ 3. Самата операция се извърши под контрола на австрийски специалисти. А парната машина, дълга 23 метра, беше вдигната във въздуха над водата от плаващия кран „Титан“, за да го постави отново на релсите.

„Теглото на локомотива е много голямо и не може да бъде разтоварен с портови кранове. Ползва се кран „Титан“, който е плаващ кран с капацитет 100 тона. Специални средства са донесени специално от Австрия, с които разтоварването да е безопасно“, обясни Веселин Рубчев, управител на фирмата – превозвач.

„И друг път сме возили такива тежки товари, но локомотив – не. Той се товари с тия релси, да бъде сигурно, да не хукне това нещо“, каза Цецко Стоянов, капитан на кораба.

Локомотивът-ветеран, който през Втората Световна война е превозвал войници и муниции, ще бъде изтеглен до София от друг локомотив. Български специалисти ще му вдъхнат нов живот, за да може след девет месеца машината отново да е в изправност. Този път като туристическа атракция.

Желанието на собственичката на локомотива Карин Флайшхакер е той да превозва любителите на ретро влаковете из цяла Европа.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Нещо се произведжа в България похвално .Успех на българската фирма и пожелавам още мого такива проекти.

  2. България има чудесна природа, ние сме естествена туристическа дестинация но не съумяваме да извлечем никакви ползи от това. С подобни начинания ше се допринесе за популизиране и привличане на западноевопейси туристи . Дано само някой не си позволи да попречи на смелото начинание

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.