12 цилиндъра без покрив и челно стъкло

Aston Martin V12 Speedster излиза в серия от 88 екземпляра с цена 900 000 евро

Силно преувеличени се оказаха слуховете в последните години за смъртта на бутиковия производител на спортни коли Aston Martin. Култовата британска марка сякаш преодолява кризата и си стъпва на краката, като лансира нови модели и лимитирани серии. До края на годината ще започнат продажбите на първия SUV в историята на компанията – DBX, който трябва да помогне за пълното реанимиране на Aston Martin. Преди неговата поява за феновете на марката излизат страхотни новини като анонса за пускането на суперспортен роудстър.

Рецептата за успеха на бутиковите автомобили предписва висока цена, неподражаем дизайн, екстремна мощност и малък тираж. Моделът Aston Martin V12 Speedster отговаря на тези условия. Той ще бъде произведен в серия от само 88 екземпляра, като всеки ще струва от 900 000 евро нагоре. Платформата е изработена от алуминиеви сплави, а каросерията е от карбон. Благодарение на тези леки материали теглото на двуместната кола е сведено до минимум.

На снимките се вижда, че липсва покрив и всякакви прозорци. Няма дори челно стъкло, а това предполага, че пилотът ще трябва да носи каска. Между него и пътника надлъжно по средата на кокпита минава греда. Зад седалките са оформени две гърбици със стъклено покритие, под което има място за багаж. Задната част завършва с елегантен спойлер във форма на лък.

Дизайнът на автомобила копира този на боен самолет McDonnell Douglas F/A-18 Hornet, а цветът на каросерията е абсолютно същият. Колата стъпва върху 21-инчови джанти от кован алуминий, които се закрепват с една централна гайка като в моторните спортове. Карбоново-керамичните спирачни дискове са с диаметър 410 мм отпред и 360 мм отзад. В кокпита са комбинирани традиционни и модерни материали като матиран карбон и детайли от високачествена пластмаса, изработени на 3D принтер. Те са декорирани с фина кожа, хром и алуминий.

Бруталният открит модел се задвижва от битурбо двигател V12 с работен обем 5,2 л. Той генерира мощност 700 к.с. и въртящ момент 753 Нм. Моторът е разположен под дългия преден капак, а тягата му се предава към задните колела през 8-степенна автоматична трансмисия ZF.

Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 300 км/ч. Пилотът избира между три режима на работа на адаптивните амортисьори – спортен, суперспортен и пистов.

Коментари

Задължително поле