Пентагонът планира изпращане на хиляди войници в Близкия изток

Как се подготвят в затвора за министър?

В стабилно състояние е жената, простреляна от бившия си мъж в Шумен

Пикът на активност на кърлежите е до средата на юни

Спират камионите над 12 т по магистралите в пиковите дни и часове около 24 май

Ютюб се срина тази нощ

Експерт: Технологичната война е заради изграждането на 5G мрежата

Юнкер заяви, че губи търпение заради постоянните отлагания на срока за Брекзит

Започва делото срещу Румен Овчаров

Д-р Йова Танчева: Всеки трети страда от чувствителни зъби Избелващите процедури могат да провокират проблема при 80% от хората

„Таймс“: Тереза Мей обявява оставката си на 24 май

Дъжд и гръмотевици в днешния следобед

Вариант 1 изтеглиха на матурата по избор

Европейските избори започват от днес

1900 коня в най-бързия електрически автомобил Четири двигателя изстрелват Pininfarina Battista за 12 секунди от 0 до 300 км/ч

Най-мощната италианска кола с хомологация за пътната мрежа ще започне да оставя следи от гуми по асфалта през следващата година. Тя вече направи световна премиера на изложението в Женева през март. Това е Pininfarina Battista – първият в света изцяло електрически хиперавтомобил. В него е концентриран ресурс като за влаков локомотив – умопомрачителните 1900 конски сили мощност и 2300 Нм въртящ момент. Електрическата задвижваща система ускорява за по-малко от 2 секунди от 0 до 100 км/ч, за по-малко от 12 секунди от 0 до 300 км/ч и достига максимална скорост над 400 км/ч.

В създаването на Pininfarina Battista са участвали инженери, работили преди това върху други изключителни автомобили като Bugatti Veyron и Chiron, Lamborghini Urus, McLaren P1, Pagani Zonda, Ferrari Sergio и AMG Project One. За автомобилните познавачи Pininfarina също е голямо име с 90-годишен опит в дизайна и изграждането на каросерии. Първият самостоятелен автомобил на марката обаче излиза чак сега и носи името на основателя на компанията Батиста (Пинин) Фарина.

Бруталната мощност на Pininfarina Battista от 1900 конски сили идва от четири електромотора – по един за всяко колело. Те се захранват от 120-киловатчасова батерия, която е взаимствана от бутиковия хърватски производител на спортни електромобили Rimac. Капацитетът на батерията е достатъчен да осигури пробег от 450 км с едно зареждане. Почеркът на дизайнерите на Pininfarina личи по хармоничната и изчистена каросерия, лишена от големи спойлери, отвори и аеродинамични елементи – класическа и едновременно модерна красота.

Ходовата част подлежи на различни настройки, които пилотът може сам да направи по електронен път. За ефективното спиране помага задното крило, което служи за аеродинамична спирачка в допълнение на големите карбоново-керамични спирачни апарати. Голяма част от каросерията е изработена от карбон, за да има по-ниско тегло.

Pininfarina възнамерява да произведе 150 броя от модела Battista. Цената на автомобил гравитира около 2 милиона евро. Сумата е по-малка в сравнение с цената на 16-цилиндровото бензиново чудовище Bugatti Chiron с 1500 конски сили, което се продава от 2,6 милиона евро нагоре. Електрическата „стрела“ на Pininfarina обещава да е не само по-бърза и по-мощна, но и по-евтина. Производителят планира да лансира и други модификации, ако експериментът с Battista се окаже успешен.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.