1900 коня в най-бързия електрически автомобил

Четири двигателя изстрелват Pininfarina Battista за 12 секунди от 0 до 300 км/ч

Най-мощната италианска кола с хомологация за пътната мрежа ще започне да оставя следи от гуми по асфалта през следващата година. Тя вече направи световна премиера на изложението в Женева през март. Това е Pininfarina Battista – първият в света изцяло електрически хиперавтомобил. В него е концентриран ресурс като за влаков локомотив - умопомрачителните 1900 конски сили мощност и 2300 Нм въртящ момент. Електрическата задвижваща система ускорява за по-малко от 2 секунди от 0 до 100 км/ч, за по-малко от 12 секунди от 0 до 300 км/ч и достига максимална скорост над 400 км/ч.

В създаването на Pininfarina Battista са участвали инженери, работили преди това върху други изключителни автомобили като Bugatti Veyron и Chiron, Lamborghini Urus, McLaren P1, Pagani Zonda, Ferrari Sergio и AMG Project One. За автомобилните познавачи Pininfarina също е голямо име с 90-годишен опит в дизайна и изграждането на каросерии. Първият самостоятелен автомобил на марката обаче излиза чак сега и носи името на основателя на компанията Батиста (Пинин) Фарина.

Бруталната мощност на Pininfarina Battista от 1900 конски сили идва от четири електромотора – по един за всяко колело. Те се захранват от 120-киловатчасова батерия, която е взаимствана от бутиковия хърватски производител на спортни електромобили Rimac. Капацитетът на батерията е достатъчен да осигури пробег от 450 км с едно зареждане. Почеркът на дизайнерите на Pininfarina личи по хармоничната и изчистена каросерия, лишена от големи спойлери, отвори и аеродинамични елементи – класическа и едновременно модерна красота.

Ходовата част подлежи на различни настройки, които пилотът може сам да направи по електронен път. За ефективното спиране помага задното крило, което служи за аеродинамична спирачка в допълнение на големите карбоново-керамични спирачни апарати. Голяма част от каросерията е изработена от карбон, за да има по-ниско тегло.

Pininfarina възнамерява да произведе 150 броя от модела Battista. Цената на автомобил гравитира около 2 милиона евро. Сумата е по-малка в сравнение с цената на 16-цилиндровото бензиново чудовище Bugatti Chiron с 1500 конски сили, което се продава от 2,6 милиона евро нагоре. Електрическата „стрела“ на Pininfarina обещава да е не само по-бърза и по-мощна, но и по-евтина. Производителят планира да лансира и други модификации, ако експериментът с Battista се окаже успешен.

Коментари

Задължително поле