24% от българите никога не са ползвали интернет (обзор)

Най-често купуваме онлайн дрехи и спортни стоки

Мъжете слушат музика, жените търсят информация за здравето

Всяка трета фирма е във Фейсбук

Всеки четвърти българин (24,5%) никога не е използвал интернет, показва анкета на НСИ сред хора на 16-74 години. Българите най-често използват глобалната мрежа за комуникация, като 57,5% извършват телефонни или видеоразговори по интернет, а 52,9% участват в социални мрежи. Мъжете слушат музика онлайн повече от жените, съответно 31,9% и 27,6%. Жените са по-активни в търсенето на информация за здравето - 37,8% при 22,7% за мъжете.

Онлайн през последните 12 месеца са пазарували 21,7% от анкетираните. Най-активни при онлайн покупките са хората на 25-34 години с дял 40,4%, докато само 2,1% от населението на 65-74 г. прави поръчки по интернет. Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 22,7% и 20,6%.

Пазарувалите по интернет купуват най-често: дрехи и спортни стоки - 76,4%; стоки за дома - 35,3%; хотелски резервации и туристически пакети - 20,7%; храни, напитки и стоки за ежедневна употреба - 16,9%. Повечето онлайн потребителите са пазарували от търговци от България (88,1%), но немалко са купували и от други страни от ЕС (41,8%) или от държави извън Общността - 19,1%. Над една трета (35,7%) от интернет потребителите никога не са пазарували онлайн.

Всяка втора фирма има онлайн сайт, показват данните на НСИ. 33% от фирмите използват социални медии като Фиейсбук, за да разшири своето присъствие в интернет.

Коментари

Задължително поле