На 27 май 2018 да почерпят

Велик Бейл и комични вратарски грешки – “Реал” отново е футболният крал на Европа Кралският клуб спечели финала срещу "Ливърпул" с 3:1

Най-високият човек в историята

Съюзът на колекционерите в България: Сбогом, Маестро Светлин Русев!

Нападение срещу център на “Белите каски” в Сирия, петима спасители са убити

Швеция тества електрически път Участъкът от 2 км е първият по рода си в света

ОПЕК и Русия се договарят да увеличат добива на петрол

Израелски военен, ранен на Западния бряг, почина в болница

Вирусът Нипа – новата Ебола СЗО го постави в Топ 10 на най-опасните патогени

Шофьорът на камиона, в който бяха открити 191 кг хероин, остава в ареста

Съобщенията от институциите да са само на роден език, предлагат патриотите

30 годишен бургазлия се хвърли от 7 етаж

Акция „Бира за смет“ чисти плажа Срещу 100 кенчета кехлибарена течност доброволци събраха 2 тона боклук

Пиян съсипа картина в известна московска галерия

Рибарските семейства почерпени с чорба, малка мастика и сладолед

247 ученици участваха в Националното ученическо състезание в Стопанска академия 22-то издание на надпреварата събра 48 учители от 27 средни училища

Снимка: Стопанска академия

Стопанската академия „Димитър А. Ценов” в Свищов организира 22-то поредно издание на Националното ученическо състезание, което се проведе в шест направления – „Счетоводство”, „Икономика и управление на туризма”, „Управление на проекти”, „Аграрна икономика”, „Икономикс”, „Митнически и данъчен контрол”. В надпреварата участваха 247 ученици, придружени от 48 учители от 27 средни училища от цялата страна.Състезанието бе организирано от Академичен център за кариерно консултиране и връзки с обществеността, представители на шест катедри и 47 ментори за ученическите екипи.

В направление „Счетоводство”, екипите работиха върху три казуса от счетоводната практика. Всички участници демонстрираха знания относно групиране елементите на имуществото на предприятието и определяне на стойностния размер на основния капитал, приключване на счетоводни сметки и изготвяне на оборотна ведомост, и умело упражниха контролната функция на счетоводството.

Заданието, върху което работиха учениците в направление „Икономика и управление на туризма”, бе свързано с пазарното позициониране и продуктовото портфолио на две ресторантьорски вериги. В процеса на работа те трябваше да оценят пазарното поведение на конкуриращите се ресторантьорски вериги.

Участниците трябваше да вземат решение относно разработването и налагането на нов продукт във всички ресторанти на една от разглежданите ресторантьорски вериги като направят проучване основавайки се на метода „спрямо конкуренцията”.

Участниците в направление „Управление на проекти” имаха за задача да разработят проектно предложение по някоя от тематичните области, дефинирани в Националната програма за младежта 2016-2020 г. и допустими за подкрепа през 2017 г.: Младежко доброволчество и участие в доброволчески инициативи; Развитие и признаване на младежката работа; Активизиране на младите хора в малките населени места; Младежко предприемачество; Европейски политики и председателство на България на Съвета на ЕС.

Поради ограниченото време за работа, на екипите бе възложено да дефинират проблем в рамките на избраната от тях тематична област, да формулират цел, да определят целевите групи на проектното предложение, да посочат дейностите, с извършването на които ще се постигнат целите на проекта, както и да представят очакваните резултати от изпълнението на заложените в проекта дейности.

Състезателният казус в направление „Аграрна икономика” бе озаглавен „Избор на пазар за реализация на продукт/суровина“. На участващите екипи им се наложи да влязат в ролята на фамилно земеделско стопанство, което произвежда уникален местен продукт/суровина. Екипите трябваше да защитят мотивирано предложение за реализация на продукта/суровината на европейския или местния пазар под формата на презентация.

Състезанието в направление „Икономикс” бе индивидуално и всеки участник имаше възможност да избира дали да участва с есе или с тест. Катедрата-организатор подготви тест от 30 закрити въпроса, а за предпочелите да напишат есе бе дадена възможност да избират между две предложени теми – „Ако имахте свободен финансов ресурс от 200 000 лева къде бихте го инвестирали?” и „Моето бъдеще в икономиката на България”.

В направление „Митнически и данъчен контрол” учениците решаваха казус от областта на митническия и данъчния контрол, като за целта им беше предоставена информация за извършени външнотърговски операции. Екипите получиха формуляри с условието и комплект от попълнени документи, отразяващи извършените дейности по сделките. Решаването на казуса изискваше да се проследи документалното оформяне на сделките, да се установи допуснати ли са нарушения на митническото и данъчното законодателство, да се определи вида и размера на наложените административни санкции.

Всички участници получиха сертификат, който им дава правото да бъдат записани за студенти в Стопанска академия по първа желана специалност и форма на обучение.

В рамките на 22-то Национално ученическо състезание се проведе и учебно-методическа работна среща на тема „Възможности и перспективи пред съвременното икономическо образование”. В срещата участваха учители от училищата-партньори, преподаватели от катедрите-организатори в отделните направления и представители на академичните центрове за следдипломно и факултативно обучение.

За настоящата календарна година, в Стопанска академия са предвидени още две национални ученически състезания. На 24 ноември средношколци ще се състезават в направленията „Маркетинг” и „Международни икономически отношения”, а на 1 и 2 декември ще се проведе състезанието по „Банкиране, финансиране и бюджетиране”. Предвидено е провеждане на състезания и в други направления в различни училища в страната.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.