Саудитският престолонаследник обвинява Иран за нападенията в Оманския залив

Горещо време днес, температурите скачат до 34 градуса

България празнува Деня на йога

Днес е Петдесетница

Конгресът на БСП решава дали да бъде приета оставката на Корнелия Нинова

Дебели ли са зодиите?

На 16 юни 2019 да почерпят

Жена е в тежко състояние след катастрофа на столичния бул. „Възкресение“

1969 – годината, която промени света (ИНФОГРАФИКА)

„Ню Йорк Таймс“: САЩ са участвали в кибератаки срещу електроснабдителната мрежа на Русия

Блудницата Теодора – императрицата на Византия

Иран и ЕС са обсъдили ядрената програма на Техеран

Почти сигурното назначение на Лампард се бави заради компенсация от 4 милиона паунда

Пороен дъжд е наводнил улици в Благоевград

Новооткрити артефакти показаха на изложба в Ахтопол Черноморска библиотека е създадена в музея „История на котвата“ в града

2500 лв. е глобата за камион без тол такса Санкцията е 10 пъти по-малка, ако я платят на пътя

Един от начините за отчитане на изминатите километри от камионите в обхвата на тол системата ще бъде чрез бордово устройство.

На 100 места ще бъдат поставени лазерни сензори за определяне на теглото

Маршрутните карти ще важат 24 часа

Глоба от 2500 лв. ще плащат шофьорите, ако се опитат да излъжат тол системата и се движат по родните пътища с камион без да са платили такса. Санкцията ще влиза в сила, ако хванатият в нарушение водача откаже да плати на място компесаторна такса, обясниха за „Труд“ от Националното тол управление (НТУ). Компесаторната такса е значително по-ниска от предвидените в закона санкции. На място шофьорите ще могат да платят 125 лв. за камион от 3,5 до 12 тона и 175 лв. за тези над 12 т. Така те ще могат да се отърват от солената санкция и да продължат пътя си безпрепятствено до следващия календарен ден.

Водачите ще плащат за преминаване по пътищата по три начина – чрез бордово устройство, предоставено им от един от трите доставчика срещу месечен наем и депозит, чрез GPS тракер или чрез маршрутна карта. Предполага се, че месечният наем за ползване на устройството ще бъде около 3 евро. В бордовото устройство водачите сами ще трябва да въведат теглото на камиона и броя на осите му. За да не лъжат, че носят по-малък товар и да платят по-малко, на 100 места по платените шосета ще бъдат инсталирани лазерни скенери и сензори в асфалта, с които в движение ще се мери теглото на камионите. За вграждането им се изискват минимални интервенции.

При отчитане на изминатото разстояние от камионите чрез GPS тракер, доставчиците ще искат той да е сертифициран. При закупуване на еднократна маршрутна карта тя ще позволява на водача да предплати пътуването си между две предварително избрани места, като той ще бъде задължен за премине през няколко контролни точки. Маршрутните карти ще са с валидност от 24 часа от декларираната дата и начален час на пътуването, така че в случай на задръстване, катастрофа, принудителен или доброволен престой, шофьорът да има време да измине планираното предварително разстояние.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.