На 19 септември 2019 да почерпят

Вижте кой дойде на откриването на фотоизложбата на Мартин Кейниг (СНИМКИ) Американският фотограф е човекът, който показва на света Валя Балканска и песента „Излел е Делю хайдутин”

Сухи треви и храсти горят край Костинброд

Полицията задържа мъжа, заплашил, че ще взриви мост в Киев

„Дубльор за Ада” пътува към Лондон

Нетаняху пред поражение на вота (ИНФОГРАФИКА)

Овладян е пожарът край летище София

Десислава Атанасова: Съкратеното съдебно следствие ще бъде отменено

Данък „телевизор” влиза в парламента По закон се плаща на електромер - по 3,36 лв. месечно за частни лица и по 14 лв. за фирми

Облагане на заеми между свързани лица

Нетаняху отмени участието си в Общото събрание на ООН заради политическата обстановка в Израел след изборите

Адвокати не харесвали Гешев, ах

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 19 септември 2019

Идва суха и топла есен Чака ни Коледа без сняг

Убийците без право за намаляване на присъдата

45-тонен камион е най-големият електромобил Само батерията тежи 4,5 тона, но почти не се налага да се зарежда

Гигантски камион с тегло 45 тона е най-голямото електрическо превозно средство на света. Той извозва земна маса всеки ден в каменоломна кариера в Швейцария. Само батерията му тежи 4,5 тона и притежава капацитет от 600 киловатчаса, а това се равнява на ресурса на шест спортни електромобила Tesla Model S.

Камионът е швейцарско производство и носи моделното означение e-Dumper. Колкото и да звучи парадоксално, той почти не се нуждае от зареждане поради спецификата на работния процес в кариерата. Натовареното с 60 тона каменни отломки превозно средство се спуска по стръмен 13-процентов наклон към по-долна точка в планината, където се намира пункт за преработка и транспорт на камъните. При спускането литиево-йонните батерии се зареждат с енергията, генерирана от спирачната система. Колкото по-тежък е товарът, толкова повече енергия се акумилира при слизането надолу.

Натовареният камион се превръща в един огромен производител на ток, а не в консуматор. При 20 курса на ден превозното средство генерира 20 пъти по 200 киловатчаса енергия. Тя е напълно достатъчна за изкачването без товар обратно до кариерата. Дори остава енергия в излишък, която би могла да се пренася в производствената или домакинската електрическа мрежа. Електрическият камион спестява годишно около 50 000 л дизел, които биха били „погълнати” от идентично транспортно средство с конвенционален двигател и съответно 1300 тона въглероден двуокис изхвърлени в атмосферата. Така камионът на ток избива близо 3 пъти по-високата си цена.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.