На 11 декември 2018 да почерпят

Зрелищен дуел във „Фермата“ отстреля още един участник преди финала

Венецуела и Русия ще проведат съвместни военни учения

Макрон обеща повишение на минималната заплата със 100 евро

Конституционният съд на Молдова отново отстрани Додон

Доналд Туск: Няма да предоговаряме Брекзит, но сме готови да помагаме на Великобритания

Откриха случаи на ку-треска по овце във Видиинско, заразен е и мъж

Проф. Георги Близнашки: Във Франция хората знаят за какво протестират, а у нас имат странни искания

Кметът на Благоевград с послание към децата в „Часът на приказния разказвач“: Няма по-хубаво място от дома

Министър Ангелкова: Туризмът хармонира с екологията, а лифтът е най-екологичния вид транспорт

Европа с отлична оценка за пътищата ни Асфалтът отговаря на всички стандарти, показват взетите проби, анализирани в Италия

Заев до Каракачанов: Мое право е да бъда македонец и да говоря македонски език

Пената и Любко заедно за ЧРД на Ганчев

Станишев: България и Румъния са изпълнили всички критерии за Шенген, играе се непочтена игра

Сайтът за глоби на КАТ рухна заради нов софтуер (обзор) Блокирани са и системите за издаване на шофьорски книжки

80% от българите с недостиг на магнезий

Според официални статистически данни, не по-малко от 80% от българите страдат от недостиг на магнезий в организма. Въпреки неглижирането на проблема от голяма част от тях, подобна информация е тревожна заради сериозните последици за здравето, до които недостигът на този минерал може да доведе.

Недостигът на магнезий в тялото е свързван с различни проблеми и заболявания. Острата му недостатъчност може да доведе до състояния на мускулни крампи, сърдечни аритмии, главоболие, световъртеж и дори депресивни състояния. Според осъществен експеримент, напълното ограничаване на приема на магнезий може да доведе дори до сърдечен удар.

Още по-неприятно е, когато недостигът на магнезий в тялото е хроничен. Поставяйки се в подобна ситуация, вие рискувате да развиете сърдечно заболяване, да повишите кръвното си налягане, да се “сдобиете” с диабет, остеопороза, астма и други сериозни състояния. Поради разпадането на митохондриите, вследствие на дефицита на магнезий, липсата на този минерал в тялото ускорява и процесите на стареене.

Вашата имунна система също ще ви бъде благодарна, ако ѝ “доставяте” достатъчно количество магнезий. Така тя ще функционира по-добре. Адекватното количество на минерала в тялото спомага и за процеса на неговата детоксификация, тъй като той спомага за производството на най-силния антиоксидант на нашето тяло – глутатионът.

Много вероятно е да сте един от хората, които са получили съвет от своя лекар да приемат витамин D под формата на хранителна добавка. Това не е изненадващо, тъй като, подобно на магнезия, повечето хора страдат от дефицит на “слънчевия” витамин. Изследванията обаче показват, че пълноценната функция на витамин D до голяма степен зависи и от нивата на магнезий в тялото. Установено е, че високият прием на витамин D, “комбиниран” с дефицит на магнезий, може да доведе дори до състояния на рахит.

Можем ли да предозираме с магнезий?

Приемайки го единствено с храната – по-скоро не. Или поне все още няма документиран такъв случай. А и не ви съветваме да се опитвате да бъдете първият. По-скоро възможно е да превишите препоръчителната доза, приемайки твърде много от минерала под формата на добавка. Подобните случаи обаче показват, че дори тогава последствията не са животозастрашаващи. Най-честият симптом при предозирането с магнезий е появата на диария. При приети много високи дози (например – 4 гр. дневно) могат да се забележат случаи на ниско кръвно налягане, а то от своя страна да доведе и до други проблеми в дългосрочен план.

Ако имате бъбречни увреждания, препоръчва се суплементацията с магнезий да се извършва под лекарско наблюдение.

Набавяне на магнезий от храната – мисия възможна или не?

Разбира се, има определени храни, които могат да се похвалят с особено високо съдържание на магнезий. Сред тях можем да посочим спанак, манголд и водорасли, при които съдържанието на минерала е осезаемо високо – над 30%. Към тях можем да добавим черен шоколад, сурови бадеми, авокадо, филе от сьомга, смокини, банани и други.

Всички тези храни са полезни и препоръчителни за оптимално здраве, но могат ли да бъдат достатъчен източник на магнезий? Не и ако не планирате да консумирате едно и също до края на живота си, при това – в големи количества. А и да бъдем честни – колко често ви се случва да се храните с манголд или водорасли?

Ако и вие сте сред хората, колебаещи се какви хранителни добавки да приемат ежедневно, определено можем да ви препоръчаме приема на магнезий. Гарантирано това ще се отрази положително на здравословното ви състояние и качеството на живот.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Стига с тия плашения! Хранете се нормално,яжте плодове и зеленчуци и не се притеснявайте.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.