Александър Николоски: Очевидно е, че България не иска да строи Коридор 8

Министърът на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски каза, че са изпратили над 15 писма до България, на които не са получили отговор от българска страна относно изграждането на железопътната линия до България, съобщава МИА.

„Честно е да се срещнем и да ни кажат. Фактът, че избягват да се срещат с нас, говори много за съдбата на проекта. Делата са на наша страна, думите са на тяхна“, каза Николоски в интервю за предаването „360 градуса“, ​​излъчвано по MRT 1.

Николоски потвърди, че правителството е получило от българска страна проекта на споразумение за съвместно строителство, като подчерта, че той е бил незабавно разгледан на заседание на правителството и е сформиран работен орган, състоящ се от министрите на транспорта и финансите и директора на железниците, и че е необходимо той да бъде обсъден. 

На въпроса дали има нещо спорно в това споразумение, Николоски отговори, че има и затова е необходимо да седнем с българската страна и да разговаряме. 

„И ние казваме: благодарим ви, че ни предоставихте това, въпреки че е имало предишни срещи, но те ги прекъснаха. Ето една работна група от наша страна, няма по-високо ниво от това. Сформирайте и вие работна група, каквато искате, нека седнем, ще свършим работата за един ден. Но като се има предвид, че ние не сядаме, защото те не искат да сядаме, тогава не можем да си свършим работата. Нека повторя: ако българската страна иска да построи железопътна линия, ще има железопътна линия и тя ще бъде построена. Какви са делата, какви са думите? Подобни провокативни изявления от българска страна са думи, а действията са, че София - Перник няма да бъде реконструирана, защото парите са пренасочени и ще бъдат инвестирани в София - Бургас, а Македония в момента е единствената държава, която строи железопътна линия по Коридор 8”, посочи Николоски.

Той коментира още, че позицията на македонското правителство е, че не иска да инвестира в железопътна линия, която завършва в тунел. Проблемът, според него, е фактът, че България е решила да не възстановява железопътната линия от София до Перник, нито от Перник до Гюешево във втората фаза.

Най-четени