Фернандо Алонсо реши да заложи на проекта на Aston Martin за сезон 2023 по една проста причина: той го убеждава повече от този на Alpine. И не става дума за пари, а за това, че той вижда повече възможности за успехи над брилянтния си рекорд в отбора на Лорънс Строл, отколкото във френския състав, съобщи вестник "Марка".
Всичко се ускори с обявяването на оттеглянето на Себастиан Фетел. Това свободно място ще бъде заето от астуриеца, който е напълно убеден от амбициозния план, който базираният в Силвърстоун отбор има. Той мечтае да добави трета титла, която да го изравни с обожавания от него Аертон Сена (шампион през 1988, 1990 и 1991 г.).
Идеята за голяма заплата винаги може да се счита за голямо изкушение, но в този случай тя не е решаващият фактор, когато става въпрос за избор на промяна на обстановката. По-голяма тежест върху решението му оказа фактът, че Aston Martin му гарантира многогодишен договор. Alpine отказа да му предложи дългосрочен договор.
Но връщайки се към въпроса за парите, трябва да се отбележи, че Фернандо ще спечели повече от заплатата со в Alpine (17,5 милиона) и повече от Фетел в Aston Martin (който взимаше около 17 млн. евро). Заплатата му в новия му отбор от 2023 г. ще бъде около 20 милиона. С това той ще влезе в "топ 3" на най-добре платените пилоти за сезон 2023 във F1. Чест, която той ще сподели с други двама шампиони: Макс Верстапен (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес). Точно тези трима пилоти са тези, които знаят как да спечелят световната титла. Той не остава във Формула 1 заради парите, а заради глада си да печели състезания отново и да се състезава в Световния шампионат.
Първоначално целта на Aston Martin е да успее в средносрочен план. А в Алпайн са доста по-предпазливи с претенциите. Лорънс Строл, собственик на английската структура, строи фабрика в Силвърстоун с нов аеродинамичен тунел. Идеята му е да започне да добавя победи през 2024-25 г., преди Alpine, който все още говори за план от сто състезания. Тоест, те са много по-скромни по отношение на целите.
От друга страна, Строл-старши е основен акционер в Aston Martin и има технологична сделка с Mercedes. Между другото, Тото Волф, ръководител на доминиращия отбор от хибридната ера, също е акционер в английския отбор.
За да влошат нещата, в „падока“ се разпространи смущаващият слух, че Alpine, които все още не са определили бизнес модела на новата марка и дали ще бъдат електрически или не в своите улични модели, може скоро да напуснат F1.
Така че Алонсо избра по-стабилен отбор с по-добър проект. В сегашния му отбор имаше твърде много промени в последно време. Органиграмата се промени доста и на всичкото отгоре нагло залагат на Естебан Окон. Държавият френски пилот е големият залог на отбора, воден от Отмар Шафнауер.
Вярно е, че в Aston Martin той ще направи дуо с Ланс Строл, син на собственика. Но априори той пристига със статута на безспорна звезда на отбора. На 41 години Алонсо изглежда в страхотна форма.
Най-добре платените пилоти във F1 през 2023 г.:
1. Люис Хамилтън (Мерцедес) 35 милиона евро
2. Макс Верстапен (Ред Бул) 25
3. Фернандо Алонсо (Астън Мартин) 20