Това е стъпка в правилната посока, макар шансовете да не са такива, че да ни карат да мечтаем. Целта на жалбата е да спре изпълнението на пакета "Мобилност", докато съдът не се произнесе, а това е малко вероятно да стане преди февруари 2022 г. Най-вероятно ще се проточи до лятото или ранната есен на следващата година. Това е мъртвородена разпоредба. Това каза за Bulgaria ON AIR евродепутатът от ЕНП Андрей Новаков.
"Ако пакетът влезе в сила, би трябвало на всеки 8 седмици камионът да се връща в държавата по регистрация. Това би създало почти 3 млн. повече въглеродни емисии. Говорим за "зелена сделка" и в същото време ще разкарваме празни камиони да замърсяват въздуха. Как ще се прилага пакетът "Мобилност", зависи от националните държави. Ако някой ви глобява за това, че не сте се прибрали навреме, да знаете, че е неправомерно. Контролът как се изпълнява пакет "Мобилност" остава в държавите-членки", допълни още Новаков.
"Надяваме се ЕК скоро да преразгледа пакета "Мобилност", поне в частта му за връщането на водача и камиона. Това трябва да бъде право, а не задължение. Днес в Брюксел ще обсъждаме пакет "Мобилност" и условията на шофьорите. След това очаквам ЕК да предприеме мерки, без значение какво ще реши съдът. Накрая съдиите да разберат, че това е огромна несправедливост. Никой няма право да ти казва къде да си прекараш почивката. Няма да се примирим с това убийствено законодателство", каза Новаков.