Бизнесът е оптимист за следващите месеци

Бизнесът е оптимист за следващите месеци

През май бизнес климатът се подобрява спрямо април в резултат на позитивните мнения на мениджърите от всички наблюдавани сектори - промишленост, строителство, търговия на дребно и услуги. Това показва анкета на НСИ, но тя е направена преди да стане ясно, че повечето правителствени мерки за подкрепа на бизнеса ще бъдат прекратени от новия кабинет. Най-големият проблем за бизнеса остава несигурната икономическа среда.

Промишленост

Бизнес климатът в промишлеността се подобрява, което се дължи на оптимистичните оценки и очаквания на промишлените предприемачи за бизнес състоянието на предприятията. Според тях настоящата производствена активност се подобрява, като и очакванията им за следващите три месеца са тя да се увеличи.

Относно продажните цени в промишлеността мениджърите прогнозират те да останат без промяна през следващите три месеца.

Строителство

През май бизнес климатът в строителството се подобрява в резултат на подобрените оценки и очаквания на строителните предприемачи за състоянието на предприятията. Анкетата отчита и нарастване на получените нови поръчки през последния месец, което е съпроводено и с по-оптимистични очаквания за дейността през следващите три месеца.

Мениджърите от бранша предвиждат известно повишение на продажните цени, макар преобладаващата част от тях да очакват те да запазят своето равнище през следващите три месеца.

Търговия на дребно

Бизнес климатът в търговията на дребно също се подобрява, което се дължи на позитивните оценки и очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията. Прогнозите им както за обема на продажбите, така и за поръчките към доставчиците през следващите три месеца също се подобряват.

Относно продажните цени търговците предвиждат леко повишение, макар по-голяма част от тях да очакват те да останат без промяна през следващите три месеца.

Услуги

През май бизнес климатът в сектора на услугите се подобрява. Това се дължи на на по-благоприятните оценки и очаквания на мениджърите за състоянието на фирмите. Подобряват се и мненията им относно настоящото и очакваното търсене на услуги.

По отношение на продажните цени в сектора на услугите очакванията на мениджърите са те да запазят своето равнище през следващите три месеца.

Най-четени