Нов закон готви раздробяване на жп транспорта

Автор: Труд news

Частни влакове по българските релси

Транспортното министерство ще подготви нов закон за обществения транспорт, който ще предвиди приоритетна роля на железниците, С тази процедура за пръв път се очаква в пътническите превози с жп транспорт да влязат частни оператори. Тя трябва да влезе в сила преди договорите на операторите, така че от следващата година от първия влак до последния автобус да се движат в общ график.

“Графикът ще е ориентиран към пътника, а заедно с новите влакове, които идват от април, ще се усети, че има нова система и ново отношение към клиента”, увери министър Гроздан Караджов. “Където спре влакът - там тръгва автобусът, а не, както е сега, автобусът да събере пътниците, а за влака - който остане”, обясни Караджов. За навлизането на конкуренция и нови оператори в пътническия жп транспорт, сегашната инфраструктура се разделя на три лота. Срещу това възнегодуваха от БДЖ синдиката.

“Няма нужда да се разделя един малък пазар като този на жп транспорта, защото той става по-неефективен. От държавен монопол, ще се направят три частни монопола. България е малък пазар и раздробяването на този пазар, ще доведе до по-голяма неефективност”, каза председателят на Синдикатите на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев.

Най-четени