Васил Терзиев: За мен стачката не може да бъде пазарлък на битака

Васил Терзиев
Снимка: БНТ
Васил Терзиев

Кметът на София Васил Терзиев смята да не отстъпи от намеренията си и да не вдигне така, както се иска заплатите в Столичния градски транспорт.
 
 Пред БНТ той заяви, че не работи на принципа: аз искам, а какво е възможно.

"Остава неудобството за много софиянци, че няма наземен градски транспорт. Съжалявам, че синдикатите не се вслушаха в моя апел да се видим, да изговорим това, което вчера предложих, без това да бъде цената на комфорта на софиянци, за да могат и те да живеят нормално, да се придвижват до работа и да си оставят децата на училище", каза Васил Терзиев.

Според него, когато се говори за промяна в транспорта, трябва да се мисли и в посока какво се прави със заплащането, какво се случва с подвижния състав и инфраструктурата в града.

"Проблемът е, че това което искат синдикатите, ни отдалечава от това да можем да направим необходимите промени в подвижния състав, да реализираме тази амбициозна програма, която се прие от Общинския съвет за 1 милиард лева, за да се подмени целия подвижен състав. Това, което искат синдикатите е 400 лв. увеличение нетно към стартовата заплата, 500 лева догодина и 600 лева по-догодина. Това, облечено в цифри означава 50-60 милиона лева тази година, 60-70 милиона догодина и около 100 милиона по-догодина. Всяка година увеличение, сумарно това са 400 милиона. 400 милиона са 800 автобуса", изчисли кметът.

По думите му, за да се постигне това, което искат синдикатите, от 2027 г. София трябва да плаща 200 милиона лева допълнително всяка година само за увеличението на заплатите:

"Как ще правим пътища, как ще инвестираме в подвижен състав? Малкото средства, които има да отиват целево. Когато има недостиг на водачи в автотранспорта, да се намери механизъм, по който средствата, които успяваме да заделим, които не са ограничени и идват на цената на нещо друго да не се направи."

В бюджета за тази година за транспорт са заложени 312 милиона лева, които отиват за заплати. И искането е да бъдат добавени още 200 милиона през 2027 г.

Няма как да се обещае увеличение, като дупката ще стане огромна - няма да има пари за заплати, за гориво и за резервни части. Искането на шофьорите е напълно нереалистично, допълни Терзиев.

За мен стачката не може да бъде пазарлък на битака - "ти почваш ниско, аз почвам високо, и ще се срещнем по средата". Аз говоря с цифри и конкретика, а от синдикатите ми се отговаря "не ми харесва", коментира Терзиев.

Най-четени