В Националната здравноосигурителна каса отново зачестяват сигналите от граждани за получаване на фалшиви електронни писма от името на институцията, предупреждават от НЗОК. Наблюдава се концентрация на оплаквания от потребители на една от популярните платформи за предоставяне на имейл услуги.
Пиратските съобщения обикновено изискват конкретно действие на потребителя, при което се задейства кибер атака към неговото устройство.
От НЗОК припомнят, че Националната здравноосигурителна каса не изпраща по електронна поща на граждани или договорни партньори файлове, касаещи техния здравноосигурителен статус, информация за дължими суми и друга персонална информация. В тези случаи става дума за Spam-писма, понякога с прикачен зловреден софтуер.
Обръщаме внимание, че при получаване на подобен тип писма със съмнително съдържание, гражданите могат да подават сигнали до НЗОК, както и да сигнализират компетентните органи за разследване на киберпрестъпления, напомнят от здравната каса.