Всеки втори прави дарения за социални каузи

Всеки втори прави дарения за социални каузи

Няма достатъчно данъчни стимули

Даренията може да бъдат удвоени

Предприемането на някои мерки може да повлияе положително върху нивото на социална отговорност сред частните донори, показва проучване, проведено от Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe, съвместно с Американската търговска камара в България.

Данните от проучването показват, че 49% от българите са готови да плащат повече за продукти и услуги, предлагани от социално отговорни марки. 50% от българите правят финансови дарения за социални каузи, като към момента годишният принос възлиза на 235 млн. лв., 42% даряват продукти като лекарства и храни, а 32% от българите са участвали в доброволческа дейност през последните 12 месеца.

Но филантропският потенциал на българското общество е много по-висок - при подходяща мотивация и премахване на пречките хората биха могли да даряват до 567 млн. лв. за социални каузи годишно, което е над двойно повече отколкото даряват сега.

Даренията в полза на организации с нестопанска цел не се признават за данъчни цели, а изискванията за документиране на направени дарения са тежки и възпрат потенциалните дарители.

Най-четени