Ген. Калчо Танев: Българските пилоти на F-16 ще се обучават следващите 3-4 години

Следващите 3-4 години ще бъде времето за обучение на българските пилоти да експлоатират F-16 в съответствие със задачите, които са поставени пред тях, защото сега те са научени да излитат и да кацат.

Това каза о.р. генерал-майор Калчо Танев, бивш командир на Тактическата авиация на БА и бивш военен аташе в Украйна, по БНР,

"Мисълта, че след 20 дни ние веднага ще застъпим дежурство и ще изпълняваме задачи по еър полисинг, няма как. Поне на третата година пилотите в авиобазата в Граф Игнатиево ще изпълняват тази задача", уточни той, като даде пример с обучението на пилоти в Румъния и в Полша.

Той подчерта, че възникналият казус с първия изтребител F-16 е "изключително технически въпрос":

"Президентът Румен Радев знае много добре от професионална гледна точка, а и от неговия кабинет - полк. Димитър Стоянов, как се приема самолет и какво е. И ако те първи са започнали, се извинявам много. Ако са започнали от министерството на отбраната, познавам министъра на отбраната, той е капацитет, да се разправя с този въпрос. ... Българските ВВС не приемат за първи път западна техника. От лятото на 1999 г. сме започнали да приемаме западна авиационна техника, така че натрупан опит и подготвени хора има. Има си методология - всичко е написано и подписано - всички много добре го знаят. Второ - всяка авиационна техника е съвсем естествено да даде някакъв отказ. Третото нещо е, че ние дадохме луди пари, за да купим този самолет с възможности, които на България не са нужни".

О.р. ген. Танев заяви, че няма пряка информация за цената на 1 летателен час с F-16, но от медийни публикации е разбрал, че това струва 10 хиляди долара.По думите му специалисти от България и от "Локхийд Мартин", компанията, произвела самолета F-16, трябва заедно "да проверяват система по система всичко дали е изправно".

"Самолетът F-16 Block 70, който получихме в България, още не е приет и не е български. Той ще стане български, когато двамата пилоти - в първа и втора кабина - са българи и когато слязат от него след полет и се подпишат, че самолетът е изправен". 

Най-четени