Джина Лолобриджида, секс богинята за държавни глави

Джина Лолобриджида, секс богинята за държавни глави

Мерилин Монро ѝ казва, че я наричали „американската Лолобриджида“

Красавицата непрекъснато твърди, че има много любовници, но е омъжена и ги крие

Първо сваля със замах като кинозвезда, а след 40-те – с фотоапарат и бележник

Когато Мерилин Монро и Джина Лолобриджида се запознават на купон в Ню Йорк през 1950 г., американката пита италианката: „Знаеш ли как ме наричат в САЩ?“ Джина прави учудена физиономия и чува русокосата красавица да казва през смях: „Американската Лолобриджида!“ Стават приятелки, макар и вече да са съпернички в световен мащаб, но не толкова като актриси – редица шарени издания из планетата ги обявяват за секс бомбите на века. Едната приковава погледите на предпочитащите блондинки мъже, а другата на падащите си по хубави средиземноморски брюнетки.

Джина и Мерилин Монро

Отначало медиите отвъд Океана поставят нещо като знак на равенство между напращелите форми и порядъчния интелект на двете знойни дами, който знак обаче е зачеркнат от холивудския ас Хъмфри Богарт. Той вече е опознал добре „съперничките“ на снимачната площадка и в леглото, като след пускането през 1953 г. на екран на общата им лента „Победи дявола“ заявява на всеослушание: „В сравнение с Джина Лолобриджида  Мерилин Монро изглежда като Шърли Темпъл!“ Констатацията е убийствена, защото въпросната Шърли е популярна през трийсетте години в Америка актриса - дете, станала известна с ролите си на вечно усмихнато, къдрокосо и светлокосо, невинно, сладко, но доста наивно, че и глуповато момиченце...

Има нещо доста любопитно, на което можеш да се натъкнеш и да те извади от равновесие, щом задълбаеш из жизнения път на починалата през миналия януари на почтените 95 години италианска кинозвезда, художничка и фотографка. В дадените от нея през годините безброй интервюта пред раномирани и не съвсем авторитетни световни списания, вестници и телевизии Джина Лолобриджида твърди постоянно, че е имала безброй любовници, но за разлика от нейни колежки, тя не споменава името на нито един от тях. Крие ги, особено през годините на световна слава, когато е била обградена от безкрайно много от известни, по-известни мъже, тъй като тогава е била... омъжена! Върла католичка е и иска да остане вярна на брачните си клетви, та било и само за пред хората, както се казва. Дори не назовава и името на оня прочут футболист-леке от римския клуб „Лацио“, който я изнасилва през 1945 г. още непълнолетна. И зарязана най-безцеремонно след отнемането на девствеността ѝ, предшествано от лигави уверения във вечна любов, уплашената да не се окаже за цял живот прелъстена и изоставена Джина бърза да си намери съпруг.

Открива го в лазарета за ранени американски, английски и италиански войници, обзаведен в кино-градчето на Рим „Чинечета“, където тя прави първите си стъпки като актриса. Попаднала е там случайно, тъй като търсач на таланти я мерва пред Академията за изящни изкуства в Рим, където тя следва втора година и я кани на проби за участие в някакъв филм. Джина първоначално се опъва, но майка ѝ настоява да приеме, за да подпомогне окаяния след войната семеен бюджет. Дъщерята обаче се опитва да отреже кинаджиите чрез претенции за голям хонорар  и когато ѝ предлагат 1 000 лирети, тя отсича, че ще се съгласи да се появи пред камерата само срещу 1 000 000 лирети. Дават ѝ ги веднага, а по-късно Джина ще каже, че никога след това не е искала онова, което ѝ се било искало, тъй като винаги са ѝ били давани много по-големи хонорари от тези, за които би дръзнала даже да си помисли.

А избраникът ѝ от лазарета на „Чинечита“ се казва Милко Скофич, словенец е, русокос снажен хубавец, по-голям е от нея със седем години и вече е лекар, който обгрижва пациентите си със завидно внимание, което впечатлява  едва навършилата 20 години Джина. Сключват граждански брак през 1949 г., когато тя е на 22 г., като междувременно се е класирала втора на националния конкурс за красота „Мис Италия“ и вече е добре позната на широката публика като актриса. Клюката от онова време ѝ приписва флиртове с известните италиански режисьори Луиджи Дазмпа  и Виторио Де Сика, но с тях има някаква закачка преди да мине под венчило. А когато това се случва, доктор Милко Скофич изведнъж решава да изостави професията си и да стане неин импресарио, като допуска обаче фатална за мъжкото му его грешка. Обладан от мерака да печели колкото може повече на гърба на хубавата си и талантлива съпруга, той изпраща албум с нейни снимки в Холивуд. На една от фотографиите Джина е в бял бански и когато вижда прекрасната ѝ фигура и нейното зовящо към грях лице, продуцентът и шеф на филмовата компания “RKO” Хауърд Хюз полудява. Веднага кани Джина да участва в поредната му лента, но импресариото-съпруг Милко Скофич получава само един самолетен билет и изпраща половинката си отвъд Океана сама, може би уверен, че тя няма да забрави брачната клетва.

В Холивуд Джина веднага е включена в международния „джет-сет“ на филмовата Мека и на купон с кинаджии в Белия дом я кани лично тогавашният президент на САЩ Дуайт Айзенхаур, който я посреща с думите: „В теб аз виждам една просперираща Италия!“ Знойната дама престоява във Вашингтон три дни и мълвата веднага я вкарва в спалнята на държавния глава, но със сигурност този, който хлътва страхотно по нея, е неговият вице и бъдещ президент на страната Ричард Никсън. Който малко след вашингтонската авантюра на „Лоло“, както всички в Америка вече наричат Джина също като сънародниците ѝ, отива в Лос Анджелис и наема апартамент в нейния хотел, при това на етажа, където е стаята ѝ. По-късно актрисата ще се връща многократно в интервюта към тази височайша „визита“, но винаги ще отклонява с усмивка отговора на въпроса: „Що за мъж беше Ричард отблизо?“

А продуцентът Хауърд Хюз прави всичко възможно, за да се порадва на ласките на средиземноморската красавица, но тя остава хладна към него що се отнася до някаква интимност. Веднъж обаче Джина обяснява, че била склонна дори да се разведе и да се омъжи за Хауърд, тъй като той бил много по-интересен от съпруга ѝ мъж. Но никога не я бил пожелавал, както тя предпочитала, с конкретно предложение за кратка или дълга „забежка“, а само се бил умилквал край нея като коте. Но в същото време я вкарва от филм във филм, като така тя става бързо известна и в цяла Европа, а френският режисьор Кристиан Жан я кани през 1952 г. да участва в легендарната лента „Фанфан Лалето“ с мита на киното на „Хексагона“ - Жерар Филип. Освен на снимачната площадка, Джина успява да покори талантливия красавец и извън нея, но тръпката им трае само месец след края на снимките из замъците на Франция. Няма начин, след като в Америка вече я чака подготвеният от Хауърд Хюз сценарий на филма, който ще я направи топ-звезда - „Победи дявола“ със споменатия по-горе велик актьор Хъмфри Богарт. Следват една след друга други ленти, както и приписвани ѝ от жълтата преса „сладки преживявания“ с асовете на Холивуд Ерол Флин, Бърд Ланкастър, Тони Къртис, Юл Бринер, Франк Синатра, Дейвид Нивен, Рок Хъдсън, когото в Лос Анджелис през петдесетте години тачели като гей №1, но Джина обявява, че го била вкарала в „правия път“.

Джина и Жерар Филип

Разбира се, интересен е отговорът на въпроса какво прави през всичкото това време благоверният съпруг и импресарио Милко Скофич? Ами, спотайва се, трупа по банкови сметки хонорарите на половинката си, но го вбесява Антъни Куин – Квазимодо в извъртяната през 1956 г. велика лента „Парижката Света Богородица“. Там Лолобриджида играе красивата циганка Есмералда, А американският актьор хлътва яко и започва да я преследва навсякъде, дори в Рим. Първоначално хубавицата никак не е безразлична към авансите на Антъни, но лека-полека охладнява, тъй като той въобще не знае какво е конспиративност в една извънбрачна връзка. Та в оня момент докторът-импресарио хваща здраво жена си, забранява ѝ повече да ходи в Америка и изглежда се отдава на съпружеските си задължения, защото през 1957 г. се ражда единственото им дете – синът Андреа Милко Скофич.

След това филмовата кариера на актрисата продължава в Европа, като освен в Италия тя играе в редица култови ленти във Франция. Спрягат се в жълтите издания нейни забежки със звезди на парижката естрада от онова време като Жорж Мустаки и Джони Холидей, но в крачка, пак на „музикална вълна“, е хванат от репортери докторът. През 1966 г. Милко Скофич изневерява на половинката си с австрийската оперна певица Уте Де Вергас, актрисата веднага се пренася в нов апартамент с детето си, а през 1971 г. църковният им брак е официално разтрогнат.

Точно по онова време, виждайки, че актьорската ѝ кариера вече не ѝ носи удовлетворение, освен от мъжа си, лека – полека Джина се отказва и от нея. И започва да се изявява при това със скорострелен успех на ново поприще, за което на практика е учила в Академията за изящни изкуства в Рим – художествената фотография, „гарнирна“ с интервюта преди всичко на политици и държавни глави. И първи в класацията на нейните „завоевания“ на вече свободна жена е принцът на Монако Рение III, с когото прекарват известно време, докато той е женен за американската актриса и майка на трите му деца - Грейс Кели.

С Фидел Кастро

Но големият удар на „Лоло“ с фотоапарат и божествени женски атрибути е вождът на кубинската революция и държавен глава на страната си Фидел Кастро. През 1973 г. той гостува в Рим и след среща с папа Павел VI и президента на Италия Джовани Леоне моли последния да му организира среща с Джина Лолобриджида. Работата става, виждат се, Фидел я кани в Хавана, обещавайки ѝ напоително интервю, прекрасната и на 46 години известна дама въобще не се колебае и след няколко дни се качва на самолета за кубинската столица. Пристигайки, малко се изплашва, защото чакащият я стар помпозен американски автомобил не я откарва в запазения от нея хотел, а в някаква пищна вила на морския град. Бързо разбира, че това е правителствена резиденция, предоставена изцяло на нейно разположение, а не след дълго се появява домакинът, с когото са почти на едни години, допадат си и той превръща престоя ѝ в романтична приказка. Но също така и в доходоносен бизнес, защото Джина щраква безброй снимки на Фидел, които след това продава в цял свят и ги показва на десетки изложби.

Кубински спомени...

Ех, десетина години по-късно италианката пак е откарана вместо в хотел в президентска резиденция, но се случва в Ирак, където гостува по покана на тогавашния държавен глава на страната Саддам Хюсеин...

След участия в няколко филма в самия край на миналото хилядолетие, след поредица интервюта със знаменитости и след успешни самостоятелни изложби на картини и скулптури, Джина Лолобриджида прекрачва в новото хилядолетие пищна и лъчезарна, макар и на 73 години, осигурена до живот от банкова сметка с около 50 млн. долара в нея. И тогава обладалата я на стари години слабост към млади мъже ѝ изиграва лоша шега, създавайки ѝ куп съдебни проблеми, които я докарват до ръба на резила.

През 2004 г. Лоло се запознава с високия и очарователен испанец Хавиер Ригау Рафолс, той е с 40 лета „по-назад“ от нея, но според думите ѝ изживяват две години в бурен секс и през октомври 2006 г. обявяват пред журналисти, че ще се женят. Да, но след два месеца Джина се разколебава, решава да отмени сватбата и тогава Хавиер предприема хитър ход. Организира мнима венчавка в Барселона, тоест с „двойничка“ на булката с на пръв поглед нормални документи, осигурени от адвокатката му. Общината ги уважава и Хавиер и Джина стават мъж и жена с всички произтичащи от това права и задължения, включително и харченето на общите пари. Малко по-късно италианката разбира за измамата на испанеца, дава го под съд, но се оказва, че „съпругът“ бил действал перфектно, позовавайки се и на подписани от нея без да гледа всевъзможни пълномощни. Разправиите пред Темида се проточват няколко години, цял свят говори за тях, а за капак синът Милко и роденият в началото на 90-те години внук Димитри настояват съдът да я постави под специална опека, тъй като не знаела какво прави и пропилявала нахалост богатството си.

Джина изглежда обаче е знаела какви да ги върши, защото след като спечелва всички дела срещу Хавиер, тя си взема за асистент по-младия от нея с поне 60 години и красив като гръцки бог счетоводител Андреа Пиацола. Няколко месеца преди да напусне този свят, на въпроса на известна италианска тв водеща дали има романтика в нейната връзка с младия ѝ помощник, божествената Лоло отрича с думите: „За съжаление имаме много години разлика между нас! Но...“

Най-четени