Заместник-министър Папукчийски: За 8 месеца са отменени 5700 влака, говорим за влошаване на услугата в БДЖ

Заместник-министър Папукчийски: За 8 месеца са отменени 5700 влака, говорим за влошаване на услугата в БДЖ

От началото на годината са отменени 5700 бързи пътнически влака – брой, който означава, че все едно над 12 дни на територията на България не са се движили влакове. Това каза на брифинг пред журналисти заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски.

Освен това проблем имало и с подвижния железопътен състав - локомотиви и вагони, допълни заместник-министърът.

"Хигиената е лоша“, отчете Красимир Папукчийски.

“На база тази констатация съм разпоредил да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да покрият 100% графика", каза заместник-министърът.

„Проблеми имало и със служебните помещения за почивка на локомотивните бригади, както и на тези за персонала“, допълни Папукчийски.

Според Папукчийски ситуацията с БДЖ-Товарни превози пък била още по-тежка, а самото дружество нямало никаква готовност да започне обслужването на интермодални влакове. Наблюдавал се и голям отлив на товародатели.

Папукчийски заяви, че има сключени договори за ремонт на локомотиви и вагони, които обаче не се контролирали и не се спазват.

"Седем са спрени от движение, осмият е на път, поради това, че договорът, който е за ремонт на въпросните локомотиви, не е контролиран. Разпоредил съм на БДЖ докрая на месец септември всички нови локомотиви "Смартрон" да влязат в експлоатация. Не можем да говорим, че един график може да се изпълнява хаотично, поради липса на тягов и подвижен състав, поради неправилното контролиране на договорите. През месец януари е нарязан за скрап "Сименс Дезиро", който е на 17 години, а ресурсът му е 30-35 г. Не получих категоричен отговор каква е причината то да бъде нарязано и предадено за скрап", коментира Красимир Папукчийски.

Той предупреди, че догодина ситуацията може да бъде критична, ако по най-бързия начин не се отремонтират вагоните и те не минат необходимите ревизии.

"Относно ръста  на пътниците, дори не сме стигнали ръста от 2019 г. Ние в момента дори сме под ръста от 2019 г., ние сега сме на минус 10% спрямо 2019 г.“, съобщи заместник-транспортният министър.

„Абсурдно е да се движи влак с един вагон, това са 96 места! За каква услуга говорим?“,  възмути се Папукчийски.

Той отказа да даде оценка на Николай Събев заявявайки, че такава може да даде само министър Христо Алексиев.

"Аз го разглеждам като счетоводен трик. Не можем да говорим за никаква печалба. Напротив - говорим за влошаване на услугата и отлив на пътници заради лошата услуга“, отсече Папукчийски за хвалбите на министър Еконт, че БДЖ били на печалба и железниците се радвали на завиден оборот.

Най-четени