Играта "Еврофутбол" е забавление за истинските познавачи!

Автор: Труд
Играта "Еврофутбол" е забавление за истинските познавачи!

- Бидейки на висок пост в компания, под чиято „шапка” работят близо 3 000 души, Вие отговаряте за развитието на мрежата от букмейкърски пунктове, както и за продуктовото позициониране на „Еврофутбол” на българския пазар. Какви са предизвикателствата пред Вас?

- Благодаря за въпроса - „предизвикателства” е точната дума, която описва моето работно ежедневие. Поех поста след близо петгодишна работа в областта на маркетинга и рекламата в компанията - вече бях натрупал опит в тази бизнес среда, бях наясно с естеството на нашите продукти и особеностите в начина на предлагането и популяризирането им, произтичащи от особеностите на законовите изисквания. Не мога да кажа, че това ме подготви в пълна степен за всички казуси, пред които съм се изправял, но категорично ми помага да преценявам ситуациите и да вземам правилните решения. Не на последно място бих отбелязал и огромната роля на екипа, с който работя - страхотни професионалисти. Участниците на „Еврофутбол” също са част от този „екип” - те непрестанно развиват своя потенциал на познавачи, култивират устрема си към успеха и до голяма степен „произвеждат” нашите продукти. Насочили сме усилията си към развитието на таргета 20+ години, т.е. хора, които имат познания за спорта, предпочитат честната игра и правят предвижданията си въз основа на разучени от тях стратегии, вкл. статистика и математически познания.

- Разкажете за някоя по-конкретна ситуация, с която се сблъсквате, работейки на този пост в бързо развиваща се компания, каквато е букмейкърската къща?

- Поставяте ми труден въпрос. Ситуации има всякакви, но както вече споменах, те се решават с помощта на хората, с които работя, както и благодарение на натрупания ми опит. Все пак не мога да не спомена едно основно предизвикателство, пред което е изправена всяка компания в нашия бизнес - отговорността, която произтича от спецификата на хазартните игри и неотклонната ни политика за абсолютна забрана за участие на лица под 18 години. Правим всичко необходимо, за да покажем на нашите клиенти колко е важно да подхождаш информирано и с отговорност и с помощта и съдействието на нашите партньори букмейкъри успяваме да се справим. Както казах, нашите участници до голяма степен осъзнават своето желание за успех и се научиха, че разумната игра означава и съобразяване със собствените възможности и действащите правила на игрите. Например общоустановена наша практика, налагана абсолютно безкомпромисно, е при изявено желание на млад човек да заложи в пункт задължително да се изисква и представя документ за самоличност, който да удостоверява безспорно, че той е навършил необходимата възраст, позволяваща му да използва предлаганите от нас продукти. Тази проверка е задължителна в подобни случаи и е недопустимо изключение от това. Партньорите ни също са наясно с това основно изискване, те знаят, че правилата трябва да се спазват. Разчитаме и на нашите играчи за сигнали - пуснахме телефон, на който всеки, който има притеснения за нарушаване на това законово изискване, може да се обади. Нека не забравяме, че играта е забавление, но за пълнолетни! Продуктите ни са насочени към хора над 20 години, които се интересуват от спорт, и това до голяма степен обуславя техния профил (на участниците). Вярваме, че на тази възраст те могат да дадат оправдана заявка за успех, възползвайки се от своите знания и правейки едно или друго предвиждане, както и че са емоционално и психически израснали, за да бъдат отговорни в играта си.

- „Еврофутбол” непрекъснато разраства своята букмейкърска мрежа, както и своята продуктова гама. Каква е формулата за успешен бизнес?

- Съобразяване с участника в максимално позволена степен. Неслучайно споменавам това уточнение, тъй като в нашия бизнес правилата са много и ние никога не ги пристъпваме. Въпреки това нашите играчи са наш основен партньор - съобразяваме се с техните предпочитания за видовете спортове и залози, които предлагаме, следваме техните очаквания и правим необходимото, за да задоволим техните желания. Иначе, като всички компании, които предлагат услуги, и ние се придържаме към някои основни правила: добро отношение към клиента, отлично познаване на продуктите, които предлагаме, и изграждане на доверие, което не нарушаваме. В нашата мрежа често срещано явление, особено в по-малките населени места, е бизнесът да има семеен формат и това много ни помага, защото хората се познават отблизо и са склонни да се сработват по-бързо и лесно. От друга страна, ние като „носител” на марката налагаме ясни правила за работа и стоим твърдо зад тях, което помага на нашите партньори да са подготвени за това, което ги очаква, и да имат един законен печеливш бизнес.

- Как се печели доверието на т.нар. хазартен тип клиент?

- Категорично не приемаме това определение - трябва да се знае, че нашите участници са друг тип играчи, а именно познавачи. Ако трябва да перифразирам свое предишно изказване - играта е забавление за истинските познавачи! Не забравяйте, че нашите продукти в по-голямата си част касаят резултати от спортни състезания, което предполага изключителна информираност за състоянието на съответните отбори или спортисти, следене на статистиките и не на последно място - добри математически познания. Истинските познавачи са „добре дошли!”, защото тяхната „надпревара” с реално случващото се на терена оправдава всички наши цели, а именно да предлагаме забавление за знаещи, можещи и психически стабилни в заниманията си хора. Знаете, доверие не се печели лесно, но когато уважаваш способностите на своите клиенти и им предлагаш релевантна услуга, т.е. нашите букмейкъри също са на отлично ниво и познават продуктите ни, няма място за притеснения. Отношенията с нашите участници са на първо място - никога не си позволяваме да злоупотребяваме с това доверие.  Коректност, точност и изграждане на лоялност, това е успешната формула, а отговорността да защитаваме своите принципи е огромна. В този смисъл всеки от нас - екипа, който работи в централата, както и нашите букмейкъри, освен професионализъм притежава и изключителни лични качества - самодисциплина и етичност.

- Как се промени пазарът в хазартния бизнес през последните години?

- „Разнообразие” е думата, която ми идва в момента. Появиха се онлайн компании и това имаше ефект върху процеса, за който споменах преди „възпитаването” на нашите клиенти и разбирането, че има правила, които трябва да се спазват. Благодарни сме, че държавните регулаторни органи участват активно в този процес на формиране на законност, в който ние сме дейни участници от самото си създаване.

- Какво бъдеще има хазартът в България?

- Като всеки бизнес и нашият е силно повлиян от икономическата обстановка в страната. Моите лични впечатления са, че нещата се стабилизират и можем да очакваме все по-разрастващ се хазартен бизнес у нас, в който „Еврофутбол” има главна роля.

 

Нашият гост

Борил Соколов е роден на 1 ноември 1984 г. в София. Работил е в маркетинговите отдели на големи български компании, а от 2009 г. е в “Еврофутбол” ООД. Последните две години заема поста Директор на Дирекция “Маркетинг” на букмейкърската къща.

Най-четени