Рекламират ги с крадени снимки и измислят сценарий, на който потребителят да се хване
Фалшив персонаж „създал” продукта, за да спаси дядо си
Старата измама с „магически” перфорирани очила, които връщали зрението, върви в мрежата. Очилата се рекламират под марката „Ayur read pro”, а според новия сценарий, който търговецът е съчинил за рекламата на продукта, „само 10 минути дневно, точно толкова е необходимо, за да възстановите напълно нормалното си зрение за 21 дни”.
Още по-абсурдно звучи историята на фалшивия персонаж - 20-годишният Антон Ганев, който открил и разработил метода за своя дядо с увредено зрение. „След това се оказа, че методът е толкова ефективен, че помогна не само на него, но и на 23 хил. други хора със зрителни проблеми. Всеки от тях възстанови напълно нормалното си зрение”.
Историята на Антон трябва да предизвика съчувствието на купувача и да събуди надеждата му за подобрение на зрението, за да може лесно да отдели „изключително ниската цена” на продукта - 69 лв. Търговецът дори измислил, че учителката на Антон пренебрегнала проекта му и заради това директорът на училището трябвало да я уволни.
При проверка на изображението на т. нар. Антон откриваме, че всъщност снимката е използвана за реклама на зъболекарски кабинет в Лондон „Plowman and partners”. Името на момчето не е споменато, тъй като най-вероятно снимката е свалена или закупена от сайт за изображения. Но откриваме същото изображение и при реклама на друг дентален център в Уинчестър.
Сайтът, който рекламира очилата в България, е пълен с правописни грешки, тъй като е преведен със софтуер, а данни за търговеца липсват. Това са двата най-важни признака, по които може да различите коректните сайтове на търговци от некоректните. При проверка на продукта в Google откриваме и версия на словашки език, в която Антон се казва Адам, а историята му е едно към едно с българската.
Друга измама
Измислен учен „открил” метода в Индия
Припомняме, че в печатния брой на в. Труд на 2-ри юни публикувахме измамата на друг търговец, който рекламираше същите очила под друга търговска марка -„Pinhole glasses”, като те също струваха 69 лв. За рекламата им използват несъществуващ лекар с името Константин Ковачев. Той твърди, че е измислил иновативен метод, който свалял диоптри и „спасявал” от слепота. Така наречените перфорирани очила, присъстват на пазара в България от 10 години и ги продават за около 6 лв. в китайските магазини, а в аптеките струват около 20 лв., показа наша проверка.
„Изцелените” се преместиха от България в Словакия
„Изцелените” персонажи, които са представени за доволни клиенти, се преместиха от България в Словакия. Представената Маргарита Стоева, на 22 години от Добрич, която след 3 седмици вижда перфектно и не е нужно да носи очила, в словашката версия на сайта живее в Ружомберок. По същият начин Анелия Раева, на 64 години от Плевен, се премести в Прешов.