Търговецът използва фалшиви личности за рекламата на продукта, хора, чиито снимки са откраднати, гарантират за качеството на продукта
Искат 59 лв. само за 10 хапчета, а курсът е за цял месец
Измама с хранителна добавка за мъжка потентност - Erofertil, откри „Труд” в интернет. Снимката на един и същ „лекар”, представен като Иван Минков, андролог, е използвана в различните езикови версии на продукта, но медикът е с различни имена - Флорин Суцио от грузинската версия, Елиас Моралес от румънската версия и Анте Андрик от гръцката версия. А това според закона се възприема като заблуждаваща реклама. Фалшиви са и персонажите на директора по контрол на качеството на продукта и шефа на логистиката, представени като българи- снимките им са откраднати от профил на руснак от Туитър и от испански дентален център. Но това не са единствените пропуски на търговеца на Erofertil.
Продуктът, който се рекламира под слогана, че ще върне „боеца” в действие за 21 дни, благодарение на коктейл от билките перуански мак, бабини зъби и семена от гуарана, е хранителна добавка. Според търговеца, за да има ефект, трябва да се взима поне 30 дни, а формата им е едно към едно с бонбони, така че околните нямало да разберат, че ги пиете, за да получите ерекция. Една опаковка с 10 капсули струва 59 лв., което означава, че ще трябва да се закупят цели 3 опаковки, според търговеца.
При проверка в интернет на сходни продукти за подобряване на ерекцията откриваме продукти с екстракт от бабини зъби за 16 лв., и то за цял месец.
Българската версия на сайта, на която ние попаднахме, е пълна с правописни грешки, което показва пропуските на търговеца, който най-вероятно е използвал софтуер за превод на текст.
В друг сайт, който рекламира добавката на територията на България, откриваме снимка на лекар - сексолог, представен като Кирил Неделчев. Но при проверка на изображението в Google търсачката, откриваме същата снимка в сайт за реклама на гел за потентност в Германия - „Atlant Gel for MEN”, а същият лекар там се казва Андреас Шнайдер. Това е поредното доказателство, че персонажите на „лекарите” са измислени, което означава едно - нарушение на Закона за защита на потребителя в областта на заблуждаващата реклама.
В реклама в печатни медии у нас
„Лекуват” фрактура на таза с непозната терапия
Продукт без име струва 47 лева с намаление
В реклама в печатни медии у нас открихме, че „лекуват” фрактура на таза с непозната терапия, наречена „спондилозна терапия”. За нея е изписана цяла страница, без да се спомене под каква форма се прилага тя, как изглежда, или с какво наименование е препаратът, който ще ви изпратят в замяна на 47 лева с намаление до 20-ти юли т. г.
Продуктът без име се приемал или поставял четири месеца до липса на прозрачност на костите и увеличение на плътността им, според рекламодателите. Те цитират „експертното мнение” на професор Майк Филсинг от Балтимор, който обяснява действието на терапията като „промяна на метаболизма на клетките, така че да могат да абсорбират протеини, калции и колаген”.
Призивът да се обадите бързо на кол центъра, тъй като промоцията била за първите 75 човека, както и липсата на какъвто и да е друг начин за свързване с фирмата, буди съмнение за коректността на търговеца.
Свързани с Covid-19
Блокират реклами за теории на конспирацията
Google с политика срещу „вредните” здравни твърдения
Google обяви, че от следващия месец ще блокира повече реклами от уебсайтове, които популяризират теории на конспирацията за Covid-19, съобщава Bloomberg.
Най-голямата търсачка в света ще прави човешки и автоматизирани проверки, за да открие уеб издатели и рекламодатели, нарушаващи правилата, и да предприеме действия срещу тях.
Компанията вече има политика срещу вредните здравни твърдения в онлайн пространството и премахна над 200 милиона реклами, които се опитваха да се възползват от хаоса, причинен от пандемията. Промените са продължение на усилията на Google в тази посока.
Ходът на Google е вследствие на проучване, според което компанията тази година ще привлече около 19 милиона долара приходи от реклама на уебсайтове, публикуващи дезинформация и теории за конспирацията за вируса.
Препоръка
Пазете се от „мистериозни кутии”
Често обещаната от търговеца стока не пристига
Най-популярната тенденция в света - подаръчни или мистериозни кутии, може да крие неприятни изненади, споделят експерти за „Труд”. Небезизвестни и в България, мистериозните кутии се продават на различни цени и от много търговци, но някои от тях са спекуланти.
Още през 2019 г. имаше бум на онлайн поръчките на мистериозни кутии, рекламирани, че съдържат техника за 200, 300 лв., а са на цена само от 60 лв. Но от ужилени клиенти се разбра, че тайната стока в кутията не струва повече от 10-20 лв. и продуктите не са обещаните.
И в момента в сайтовете за обяви откриваме търговци, които продават кутии с изненади за 10, 20 и 30 лв., пълни с козметика, сувенири или техника, но те често са физически лица без нито един положителен отзив от клиент, което не добър признак за качество, според експертите в онлайн пазаруването.