Информационно обслужване: Намалихме времето за ТЕЛК от 3 месеца на 3 дни

Изградената от Информационно обслужване система за случайно разпределение на документите в трудово-експертните лекарски комисии (ТЕЛК) е намалила времето за разглеждане на заявленията на пациентите средно от 73 дни на максимум 3 дни или с близо 96%.

"Това е огромно облекчение за гражданите, които кандидатстват за освидетелстване за нетрудоспособност и им се налагаше да чакат няколко месеца за предвиждане на документацията към лекарските комисии и издаване на решение", заявяват от Информационно обслужване.

Промените в Информационната система за контрол на медицинската експертиза, която позволява случайно разпределение на документите, бяха въведени на 21.06.2024 г. и още същия ден платформата автоматично разпредели близо 15 000 заявления от регистрираните общо 22 802, за които процесът беше забавен и нямаха насрочен конкретен ден и час за разглеждане.

Преди електронизацията на процеса заявленията се разпределяха ръчно от регионалните картотеки на медицинската експертиза към ТЕЛК комисиите, докато сега процесът е изцяло автоматизиран

„Въвеждането на случайното разпределение на заявленията към ТЕЛК комисиите осигури повече прозрачност на процеса при освидетелстване и позволява на пациентите, голяма част от които са сред най-уязвимата част от населението, да получат решенията си за нетрудоспособност в значително по-кратки срокове“, каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в Информационно обслужване.

По-думите ѝ електронизацията на процеса улеснява и здравните власти, като осигурява повече проследимост и събира цялата медицинска документация на едно място.