МОН ще предложи връщане на 8 клас към основното образование

Министерството та образованието ще предложи за обсъждане промяна в образователната структура, която предвижда връщането на 8 клас към основното образование. Това заяви в Луковит министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, който откри там нов СТЕМ център в СУ "Алеко Константинов".

Според министър Вълчев, свалянето на основното образование до 7-ми клас е дало отрицателни резултати и затова е наложителна промяната.

"Образователната структура е кой етап до кой клас е. Дали трябва да се завършва основно образование в 7-ми клас. Спомняте си, навремето ние сме завършвали с вас 8-ми клас, свалихме го до 7-ми. Това, от днешна гледна точка, дава отрицателни резултати. Не мога да изтъкна нито един положителен ефект от това! В същото време виждаме стреса върху децата, сваления материал, препускането през материала", каза просветният министър, цитиран от БНР.

Той отново поясни, че изучаването на религия няма да е задължително и отговори на поисканата на снощния протест оставка.

"Не сме игнорирали мнението на никой. Имаме позиция. Публикувахме и концепция за алтернативната програма "Добродетели и етика". Оставки се искат всеки ден. Приемам правото на всеки един да има различно мнение, да иска оставки, но ние сме длъжни пък да реализираме нашите намерения, нашите виждания, нашите политически приоритети, в които вярваме и убеден съм, че и голяма част от нашите съграждани ще ни подкрепят. Българското училище трябва да възпитава".

МОН планира и допълнителни мерки за насърчаване на обучението по природни науки и технологии. Те ще подкрепят както учениците, така и учителите в по-ефективното усвояване и преподаване на учебния материал.

„Подготвяме промени в рамковите учебни планове за гимназиалния етап, с които ще увеличим учебните часове по математика, природни науки, български език и литература“, каза министърът. Допълнителното време ще даде възможност за повече практически обучения, осмисляне и по-задълбочено разбиране на материала. Целта е да се осигури по-солидна общообразователна и хуманитарна подготовка, която да развие комплексни умения – ключови за реализацията на младите хора в съвременния свят.

Най-четени