Пробег до 700 км при Grandland
С новите модели Grandland и Frontera, както и с обновения Mokka, днес Opel предлага най-младото SUV трио на пазара. Трите нови модела разполагат с мощни и ефективни, електрифицирани двигатели. Всеки SUV има както изцяло електрически вариант, така и 48-волтови Mild-хибридни системи. А при Grandland съществува и динамичен Plug-in хибрид със системна мощност 143 кВ (195 к. с.) и 350 Nm.
Grandland се отличава с иновации, каквито са новия 3D Vizor с осветено лого и осветен надпис Opel в задната част, матричната светлинна система Intelli-Lux HD на предните фарове и практичната Pixel Box за индуктивно зареждане на смартфон. Моделът е носител на наградата Златен волан 2024 е и първият Opel, базиран на платформата STLA Medium за електрически автомобили.
Благодарение на това електрическата версия Grandland дава избор между два варианта. Този с мощност от 157 кВ (213 к. с.) ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди и с батерия от 73 кВч, с която се изминава пробег до 523 километра. В Grandland Electric GS с 82 кВч батерия пробегът се увеличава до 582 километра. Батерията от 97 кВч дори ще може да покрива до около 700 километра с нулеви местни емисии. За презареждане са необходими по-малко от 30 минути на станция за бързо зареждане.
Новият Opel Frontera се откроява като изключителелно комфортен и стилен SUV със своя елегантен дизайн и множество практични решения в интериора. Моделът е подходящ за шофиране в града, но превръща и ваканционните пътувания в удоволствие благодарение на своите задвижващи системи. Електрическото задвижване с ресурс от 83 кВ (113 к. с.) и 44 кВч батерия гарантира пробег до 305 километра без нужда от зареждане. Има и версия с удължен пробег за изминаване до около 400 километра.
Водачите, които предпочитат електрическата мобилност, но без да се налага да променят навиците си за шофиране и да свързват автомобила си към зарядна точка, могат да изберат хибридните варианти в SUV гамата на Opel с 48-волтова система. Иновативната 48-волтова хибридна технология на Grandland, Frontera и Mokka предлага много предимства. За задвижването се включва и литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране, както и 1,2-литров бензинов двигател с турбокомпресор със 100 кВ (136 к. с.). Двигателят е разработен специално за хибридна употреба и идва в комбинация с електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител и електрически мотор с мощност 21 кВ
(28 к. с.).
Хибридната технология е особено ефективна в градския трафик. Електрическото задвижване поддържа бензиновия двигател при ускорение и потегляне от място. Електрическият мотор допринася за въртящия момент, особено при ниски обороти на двигателя, което благоприятства динамиката на шофиране и спестява емисии въглероден диоксид. При ниски скорости електрическият мотор позволява пътуване на електричество до един километър
в града.
За почитателите на шофирането на стилен и динамичен, но по-компактен SUV в града и извън него, е предназначен новият електрически Opel Mokka с електромотор от 115 кВ (156 к. с.) и с пробег до 403 километра при батерия от 54 кВч. Батерията е разположена в долната част на автомобила, в пространството под пода, което спомага за нисък център на тежестта и гарантира уверено пътно поведение, съчетано с динамика в завоите. С въртящ момент 260 Нм електрическият автомобил осигурява бързо ускорение от място и пълно удоволствие от шофирането.
Mokka Electric разполага с най-съвременна информационно-развлекателна система с 10-инчов цифров дисплей с информация за водача и също толкова голям цветен сензорен екран. При наличие на интегрирана навигация актуализациите на картите се зареждат в системата дистанционно “по въздуха” без необходимост да се посещава сервиз. Системата предлага дестинации и напътствия за маршрута въз основа на навиците на свързания профил на водача благодарение на ChatGPT (достъпен със свързана навигация).