Електронните услуги на Националния осигурителен институт са ползвани 14,2 милиона пъти през 2021 г., обявиха от НОИ. Това е увеличение с около 8% спрямо 2020 г., когато електронните услуги са ползвани 13,1 милиона пъти.
Заявките за получаване на онлайн справки за пенсиите са с близо 33% повече - при около 1 милион през 2020 г., през миналата година са се увеличили с близо 300 хил. Най-голям ръст от тази група справки има електронната услуга със свободен достъп „Преизчисляване на стаж към трета категория труд“, при която увеличението на ползването й е над 70%. Справките за определяне на размера или преизчисляване на пенсии са с 48% повече и за цялата 2021 г. достигат 750 хил.
Електронните справки, свързани с отпускането и изплащането на обезщетения за временна неработоспособност, също регистрират нарастване с около 8%. Най-популярна и през 2021 г. остава е-услугата на НОИ „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“. Хората са се възползвали от нея над 5,5 милиона пъти, като увеличението спрямо предходната година е с над 500 хил. заявки, или с 10%. Другата популярна справка – за социално осигуряване по ЕГН, също има увеличение с 10%, като ползването й надминава 3 милиона пъти.
НОИ предоставя повече от 70 електронни услуги – справки, административни услуги и др. Част от онлайн справките за осигурените граждани са със свободен достъп, а за повечето се изисква наличие на персонален идентификационен код (ПИК), който се издава във всяко едно от териториалните поделения на НОИ в страната или по електронен път. През 2021 г. броят на издадените кодове за достъп до услугите на НОИ е 206 700, което е с близо 31 хил. повече от предходната година. Издадените по електронен път ПИК са 17 665 или около 9%.