Пускат нова отсечка от магистрала „Хемус“ (обзор)

Пускат нова отсечка от магистрала „Хемус“ (обзор)

Шофьори ще се движат по трасето между Белокопитово и Буховци

16-те километра ще бъдат открити до началото на следващия месец

Тръгнаха плащания към строителите

Нова отсечка от магистрала “Хемус” ще бъде пусната за движение до края на този или началото на следващия месец. Това съобщи служебният регионален министър Иван Шишков, който вчера инспектира изграждането на част от магистралата.

Новото трасе, по което до месец ще се движат шофьорите, е намира между пътните възли “Буховци” и “Белокопитово” с дължина 16 километра.

Служебният кабинет е направил плащания към строителите на важните инфраструктурни обекти, обясни Шишков.

Изграждането на магистрала “Хемус” и на скоростният път Видин-Ботевград бяха почти замразени през последната година заради отказа на държавата да се разплаща с изпълнителите на трасето.

“В това време, в което се е строяло с бавни темпове, е имало изменения по проекти, които е трябвало да бъдат одобрени в срокове. Сега, когато има направени плащания, се оказва, че тези изменения в проектната документация все още не са готови. В някои от мостовите съоръжения се е стигнало до извод, че трябва да бъдат променени, така че да бъдат по-удачни за съществуващия терен. В това няма нищо лошо, лошото е, че се е загубило изключително много време”, коментира Шишков.

Според него най-критично е положението с лот 2 на магистрала “Хемус”, защото е възложен последен и ако той не бъде построен, лот 3 няма да има как да се ползва.

След две години ремонти

Тунелът „Ечемишка“ вече е отворен за движение

Тунелът “Ечемишка” вече е отворен в посока към София, а съоръжението е с обновена асфалтова настилка и системи за безопасно пътуване като вентилация и пожароизвестяване.

Тунелът “Ечемишка” вече е отворен за движение, съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ). Съоръжението с дължина 820 м, е в експлоатация от 1985 г., а при ремонтните дейности, които започнаха в края на май 2021 г., са премахнати разрушените части от вторичната облицовка. Възстановена е конструкцията на тунела и е монтирана нова хидроизолационна система, изградена е нова дренажна система, както и асфалтова настилка.

От АПИ посочиха, че съоръжението е със системи за пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, енергоефективно осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. “Ечемишка” има и система за отвеждане на запалими и токсични течности от пътното платно. Със същите системи за безопасност разполага и тръбата за Варна на тунел “Ечемишка”, а нейният ремонт завърши в края на юни 2017 г.

Най-четени