Сменят обезщетенията при закъснели полети

Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании (вляво) представи дейността на бранша.

Свалят принудително дронове, прелитащи над летище

София е на девето място в света по капацитет за обслужване на самолети

11,4 млн. пътници за година

Да бъдат променени правилата за обезщетения при закъснение или отмяна на полет при прекачване, обсъждат в Европейската комисия. Това стана ясно по време на конференция, организирана от Асоциация на българските авиокомпании.

В момента, ако човек има полет с прекачване и купени два отделни билета от нискотарифна авиокомпания, и закъснее или бъде отменен първият полет, може да получи обезщетение само за него. За втория полет човекът просто е закъснял пътник, който не се е явил на летището. Сред обсъжданите промени е обезщетение да бъде дължимо и за втория полет.

За пускане на дрон над забранена зона на летище ще се носи и наказателна отговорност. Това предвиждат промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които са внесени в парламента, каза по време на форума Анелия Маринова, главен директор на Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация”. Самите дроновете ще може принудително да бъдат неутрализирани - сваляни или унищожавани. За целта ще бъдат поставени детектори за приближаващи летателни машини. През миналата година е имало шест нарушения на зоната над летището в София, само едно е било особено предизвикателно с навлизането над летището на голям дрон.

През миналата година българските авиокомпании са обслужили общо 11,37 млн. пътници по международни и вътрешни полети. Това е с 5% под броя на пътниците през 2019 г., последната преди ковид кризата. Но пътниците са с 3,5% повече от предходната 2023 г. Има тенденция за намаляване на чартърните полети, но увеличение на пътниците по редовни линии. Спрямо 2019 г. редовните линии имат 4,6% увеличение на пътниците, но чартърите са с 40 на сто спад. Това се дължи на ръста при нискотарифните превозвачи и на самостоятелно организираните пътувания.

Рейтингова агенция е класирала София на девето място в света по капацитет за техническо обслужване на самолети. В страната има 17 линии за техническо обслужване, което дава възможност за обслужване на самолети и на чуждестранни авиокомпании.

Най-четени