Спасителите изчакват горещината, причинена от огромното топлинно натоварване на пожара, да падне, за да се качат и се опитат да открият изчезналите пътници.
Ексклузивна информация идва от източници на комисията за разследване на морски произшествия, която е на мястото на морската трагедия, за да разследва причините за пожара.
По повод жалбата на роднини на изчезнали хора, шофьори на камиони, обясняват, че във почти във всеки камион има двама шофьори, а билетът е за един: така че вторият обикновено остава в превозното средство, което е незаконно.
Същевременно жизненоважен елемент е, че когато корабът пристигне в пристанището, противопожарната системата се изключва и при отплаване екипажа или забравя да я отвори, или не я отваря, защото в гаражите има шофьори, които може да пушат по време на пътуването.
Оценката на вещото лице е, че изчезналите могат да бъдат намерени живи, ако са в подземните гаражи, има вентилация и добра изолация, за да не минава димът и огъня, дава „лъч оптимизъм”.
Важен елемент за разследването са констатациите, които са резултат от последната проверка, извършена на кораба на 16 февруари, според която ръководствата за пожарна безопасност са били непълни.
Спасените съобщават за купища нарушения от страна на корабособственика: пренаселени пътници, шофьори на камиони, на които е разрешено да стоят в гаражи по време на пътуването и да спят в превозните си средства, лоши условия в пътническите каюти, високи цени.