Този уикенд е Супербоул – най-голямото еднодневно спортно събитие в света. Финалът на НФЛ ще противопостави шампиона на NFC „Сан Франсиско 49-ърс“ и първенеца на AFC „Канзас Сити Чийфс“ за трофея „Винс Ломбарди“, а арена на сблъсъка е Маями.
Очаква се „Хард Рок Стейдиъм“ да е препълнен, а телевизионното излъчване да постави нов рекорд, след като почти 100 милиона души само в САЩ гледаха големия мач миналата година. А отдавна са минали времената, когато всички се скупчваха пред един телевизор. Супербоул е може би едно от последните събития на малкия екран, гледани от почти всички. С огромната си аудитория събитието е най-желаната рекламна платформа. Още през ноември FOX разпродаде 30-секундните спотове за по 5,6 млн. долара. Очаква се общите приходи да възлязат на $400 млн.
А на терена ще видим сблъсък между неудържимата атака на „Канзас Сити“ и желязната защита на „Сан Франсиско“. „Вождовете“ минават за фаворити, а при успех звездата им Патрик Махоумс ще стане едва третият след легендите Бен Рьотлисбергер и Том Брейди, вдигнал трофея преди да навърши 25.
Комерсиалната мощ на събитието обаче е толкова силна, че ще даде кауза и на крайните либерали. Те със сигурност ще подкрепят „49-ърс“ не само защото тимът е от хипарския Сан Франсиско, но и заради помощник-треньорката Кейти Сауърс – първата лесбийка, станала част от Супербоул.
Шоуто ще привлича латино фенове
Ръководството на НФЛ си е поставило за цел да привлече за каузата си испаноезичната общност в САЩ. Латиносите по традиция са фенове на „истинския“ футбол и не проявяват голям интерес към играта с яйцевидната топка. Само 3,7% от всичките 73 057 състезатели по американски футбол в колежите са от латиноамерикански произход. А в лигата са едва 16 от общо 1696.
Но тази година шоуто е в Маями, а на откриването ще пеят „Лос Тигрес дел Норте“ - група с над 50 албума и 7 награди „Грами“, която е известна със стила си наречен „нортеньо“ - мексиканска смесица от полка и валс. На сцената ще излязат още Дженифър Лопес и Шакира.
„Това ще ми е 19-ият Супербоул, но за първи път ще мога да задавам въпроси на испански – похвали се испанската журналистка Инес Сайнц. - Това ще е най-латино мачът досега. Лигата разбира колко важно е да включи нашата общност към феновете си.“
А изобретателен предприемач в порно индустрията намери начин да си направи безплатна реклама покрай голямото събитие. Сайт „за възрастни“ обеща да дари уебкамери на всички играчи от двата тима, които те да монтират по домовете си.
„Цялата страна ще знае, че в неделя вечер тези момчета ще са на стадиона – обяви Дарън Паркър, вицепрезидент на CamSoda. - Последното, което им трябва по време на Супербоул, е някой да ги обере с взлом. Ако искат, могат да ги разположат във всички стаи и да снимат по денонощно...“