Руският държавен конгломерат за износ на оръжие „Ростех“ поднови усилията си да предложи изтребителя Су-35 на индийското Министерство на отбраната, обещавайки, че самолетът може да бъде доставен бързо, за да може индийските военновъздушни сили да компенсират значителния си недостиг от тактически бойни самолети. С извеждането от експлоатация на МиГ-27 и по-голямата част от МиГ-21, индийският флот от изтребители и щурмови самолети е спаднал до само 31 ескадрили, или под 75% от санкционирания размер на флота от 42 ескадрили, докато се очаква извеждането от експлоатация на останалите МиГ-21 да доведе до по-нататъшно свиване. „Ростех“ твърди, че Су-35 биха могли бързо да запълнят тази празнина във флота и по-специално подчерта, че удвояването на производството на самолетите ще позволи бързи доставки за сформиране на две нови ескадрили на всеки 2-3 години, пише Military Watch Magazine.
През март генералният директор на държавната Обединена самолетостроителна корпорация Вадим Бадеха разкри, че се работи за значително увеличаване на мащаба на производството на Су-35, като служители на Обединената оръжейна корпорация отбелязаха, че фирмата инвестира в обучение на работната сила и модернизация на инфраструктурата, за да се премахнат пречките и да се поддържат по-високи темпове на производство. Въпреки че разширяването на производствените мащаби на изтребителя Су-34 и изтребителя от пето поколение Су-57 беше потвърдено, това беше неочаквано развитие за Су-35. Увеличението вероятно е отговор както на нарастващото търсене на износ, включително нови поръчки от Иран и Алжир, така и на значителното разширяване на собствения флот от изтребители на Русия във време на особено високо напрежение с членовете на НАТО и продължаващи сблъсъци със западните сили в Украйна.
Су-35 е разработен като силно подобрена версия на най-добрия съветски изтребител за превъзходство във въздуха - Су-27, надграждайки подобренията, направени в дизайна в края на 90-те и началото на 2000-те години за разработването на Су-30МКИ за индийските военновъздушни сили. Въпреки че е много по-способен от Су-30МКИ, се очаква Су-35 да бъде много по-евтин за закупуване поради обширната персонализация на по-стария самолет, както и намалената ефективност на производството му по лиценз в Индия в сравнение с покупките на готови самолети от руски производствени линии. Су-35 играят водеща роля във въздушните операции в руско-украинската война от февруари 2022 г. насам и въпреки че постигат множество големи успехи, те се оказват много по-ограничени в възможностите си за насочване извън визуалния обхват от руските прехващачи МиГ-31БМ , главно поради липсата на сензори със сравнима мощност с тази на МиГ-Н007М. Разработването на нов радар за Су-35, базиран на радара N036 AESA на Су-57, е широко спекулирано, но все още не е потвърдено, въпреки че се очаква това да увеличи привлекателността на самолета за износ.
Ако индийското Министерство на отбраната направи поръчки за Су-35, то би могло реално да разполага с флотилия от близо 100 самолета до края на 2030 г., като по този начин запълни наполовина недостига си от изтребители. Въпреки това, Су-35 е изправен пред редица недостатъци в усъвършенстването на своите сензори и по-специално основното въоръжение „въздух-въздух“, които се очаква да бъдат отстранени с интегрирането на нов радар, ракети Р-77М и нов клас ракети с визуален обсег, но все още не са решени.
Единствените основни предимства на Су-35 са способността му да бъде доставен по-бързо, за да отговори на непосредствените нужди на ВВС, и значителното сходство на самолета с индийския флот от над 270 изтребителя Су-30МКИ, което ще направи относително лесното му интегриране в експлоатация. Въпреки това, тъй като индийското Министерство на отбраната проявява интерес към дълбока модернизация на Су-30МКИ, Русия може да се стреми да увеличи привлекателността на Су-35, като предложи пакет, който включва изтребителите заедно с нови подсистеми за подобряване на по-старите самолети, като например двигатели АЛ-41Ф1-С или ракети Р-77М.