С изложбата „Долината на тракийските царе“ Велико Търново постави началото на национална родолюбива инициатива

Във Велико Търново бе открита Изложбата с детско творчество „Долината на тракийските царе“, а от Старата столица експозицията се разрасна и се превърна в национална родолюбива инициатива. И ако преди седмица участващите училища бяха близо 20 – от Велико Търново, населен места в общината и областта, Казанлък и общината, то само за седем дни в изложбата се включиха училища от София, Пловдив, както и от други части на страната.

Инициативата на Сдружение „Движение на просветителите“ е подкрепена от Регионална библиотека „Петко Р. Славейков“ и Община В. Търново и е част от кампания за популяризиране по света на културно-историческото наследство на България.

При откриването на изложбата заместник-кметът на Велико Търново Нейко Генчев отличи таланта, уменията и креативността на децата и учениците, изнесли истински урок по родолюбие с участието си в изложбата. И макар темата й да е тракийското наследство и култура в Казанлъшката котловина, няма съмнение, че това богатство обхваща много по-голяма територия, включително и във Велико Търново – тракийско селище е съществувало и на Царевец, а следи от древния живот са открити на Трапезица, в кв. „Асенов“, по цялото поречие на Янтра, посочи Нейко Генчев. 

Нейко Генчев поздрави участниците и от името на кмета Даниел Панов. Той отличи ролята на Стефан Стефанов и Мартин Карагеоргиев от „Движение на просветителите“, които организират поредица от родолюбиви инициативи с образователна цел, насочени към опазване и съхранение на историята, към културата изкуството.

В изложбата са представени творби на ученици от великотърновските училища „Бачо Киро“, „Владимир Комаров“, „Патриарх Евтимий“, „Вела Благоева“, „Емилиян Станев“, „Петко Р. Славейков“, „Димитър Благоев“, Хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий“, Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попо“ и „Христо Смирненски“ /с. Самоводене/. Експозицията ще бъде представена в цялата страна.

Най-четени