Затяга се защитата на данните ни
Социалната мрежа Фейсбук подобри защитата на личните данни на всички потребители, за да се съобрази с новите европейски правила, които налагат по-строги мерки. Припомняме, че голям скандал срина реномето на мрежата, след като стана ясно, че компанията на Марк Зукърбърг е продала данните на 87 милиона потребители на фирмата за политически консултации “Кеймбридж аналитика”.
Всеки потребител в социалната мрежа ще трябва да реши дали да разреши опцията за лицево разпознаване на Фейсбук, като и дали да използва личните му данни, за да предлага на всеки потребител персонализирани реклами. Иска се и съгласие за споделяме на политическа или религиозна информация в профилите.
Във връзка с регламента GDPR, който влиза в сила от 25 май, се изисква формулярите за даване на съгласие за ползване на лични данни да са написани на ясен и разбираем за всички език, а съгласието да може да се оттегли също толкова лесно, колкото е било дадено.