Туристическият бранш иска кризисна кампания за реклама на летния сезон

Туристическият бранш иска кризисна кампания за реклама на летния сезон

Бизнесът предлага удължаване на ученическите стажове

Министерството на туризма да проведе кризисна маркетингова кампания преди старта на летния сезон, за да тушира тенденцията за спад на интереса към България заради войната в Украйна. За това призоваха участниците в 15-ия Черноморски туристически форум, който се проведе в Икономическия университет във Варна. Идеята бе представена от Маргита Тодорова,  директор "Маркетинг и продажби" в „Албена" АД.  

Според нея целият сектор има нужда от държавна подкрепа по отношение на рекламата – както в интернет и социалните мрежи, така и за конкретна офлайн кампания. Тодорова допълни, че "Албена" провежда активна кампания на пазарите в Германия и Австрия, която обхваща цялото Северно Черноморие и се финансира самостоятелно. Резултатите от нея показват, че има силен интерес към културно-историческото наследство и минералните води, но тези предимства не са добре познати. "МТ е уведомено за инвестициите, които правим, но засега нямаме обратна връзка", каза Тодорова.

Форумът, организиран от Варненската туристическа камара, бе посветен на темата за кадровото обезпечаване на сектора. Недостигът на персонал е хроничен и най-остър за изпълнителските позиции. От бизнеса предлагат стажовете на учениците в професионалните гимназии да се удължат до поне 2 месеца. "Така ще се осигури кадрови ресурс, а  младите хора ще се научат на трудови навици и ще се повиши мотивацията им", посочи зам.-председателят на ВТК Людмила Ненкова, която представи резултатите от анкети по темата с 1208 ученици, 33 мениджъри и 20 фирми от бранша. Те показват, че едва 25% от гимназистите са убедени, че ще работят това, за което са учили и то в България. Проучването потвърждава нуждата от промяна на учебните програми и за практиките. Те не отчитат сезонността в работата на фирмите. Заради този пропуск във Варненско няма нито една дуална паралелка по туризъм.

 

 

Най-четени