Министерството на туризма да проведе кризисна маркетингова кампания преди старта на летния сезон, за да тушира тенденцията за спад на интереса към България заради войната в Украйна. За това призоваха участниците в 15-ия Черноморски туристически форум, който се проведе в Икономическия университет във Варна. Идеята бе представена от Маргита Тодорова, директор "Маркетинг и продажби" в „Албена" АД.
Според нея целият сектор има нужда от държавна подкрепа по отношение на рекламата – както в интернет и социалните мрежи, така и за конкретна офлайн кампания. Тодорова допълни, че "Албена" провежда активна кампания на пазарите в Германия и Австрия, която обхваща цялото Северно Черноморие и се финансира самостоятелно. Резултатите от нея показват, че има силен интерес към културно-историческото наследство и минералните води, но тези предимства не са добре познати. "МТ е уведомено за инвестициите, които правим, но засега нямаме обратна връзка", каза Тодорова.
Форумът, организиран от Варненската туристическа камара, бе посветен на темата за кадровото обезпечаване на сектора. Недостигът на персонал е хроничен и най-остър за изпълнителските позиции. От бизнеса предлагат стажовете на учениците в професионалните гимназии да се удължат до поне 2 месеца. "Така ще се осигури кадрови ресурс, а младите хора ще се научат на трудови навици и ще се повиши мотивацията им", посочи зам.-председателят на ВТК Людмила Ненкова, която представи резултатите от анкети по темата с 1208 ученици, 33 мениджъри и 20 фирми от бранша. Те показват, че едва 25% от гимназистите са убедени, че ще работят това, за което са учили и то в България. Проучването потвърждава нуждата от промяна на учебните програми и за практиките. Те не отчитат сезонността в работата на фирмите. Заради този пропуск във Варненско няма нито една дуална паралелка по туризъм.