Хайка за ТИР-ове - проверяват шофьорите, теглото и стоката (обзор)

Засилени проверки на ТИР-ове започват по пътищата от утре и ще продължат и следващата седмица.

МВР реши: Максимална видимост за полицията на пътя 

Мартин искал за “Черната писта” данни за ремонтите, но от АПИ му отказали

Няма начин книжка да се взема доживот

Пълни проверки на камиони с тегло над 3,5 тона започват от утре - 31 май, събота и продължават през цялата седмица до 8 юни включително. Акцията е планирана за смесени групи от полицаи, граничари и жандармеристи, инспектори от бившата ДАИ и тол патрули. От понеделник в хайката ще участват и инспектори от НАП и Агенция “Митници”.

Как точно ще се включи полицията е обсъдено днес на закритото национално съвещание на МВР, след което министър Даниел Митов отиде на срещи с колегите си министрите на финансите, транспорта и регионалното развитие.

Целта е с едно спиране на ТИР встрани от пътя да бъде проверен първо шофьорът за алкохол и дрога и дали има неплатени или невръчени глоби, след това теглото на камиона и стоките в него, накрая - документите за платени или дължими мита и акцизи на товара.

“Видимостта на полицията на пътя трябва да е засилена максимално”, каза след съвещанието в МВР министър Митов. Той каза още, че е имал идеята да се отнемат доживот книжките на шофьори, хванати да карат с 1,2 промила алкохол, но юристите му казали, че това е невъзможно. (Лишаването от упражняване на професия или дейност по българския Наказателен кодекс е строго регламентирано, става само със съдебно решение и за него не могат да се правят свободни съчинения - б. р.). “Аз не съм юрист, но ако не е този механизъм, трябва да се намери друг, по който да бъдат отстранени от пътя агресивните шофьори”, добави Митов. Според него МВР имало много по-добри карти от пуснатата във фейсбук “Черна писта” на 18-годишния ученик Мартин Атанасов.

Също днес стана ясно, че момчето, което направи за смях цяла армия държавни чиновници, е получило отказ за информация от АПИ. Мартин видял, че опасните участъци в страната са много повече от набелязаните от пътната агенция 36 и поискало в картата да включи и данни кога за последно в най-критичните точки са правени ремонти. От АПИ му отговорили: “Това е много работа”.

Най-четени